http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gifПортфоліо з теми "Подолання "останнього дюйма" (за оповіданням Дж.Олдріджа "Останній дюйм")

Назва навчальної теми

Подолання "останнього дюйма" ( за оповіданням Джеймса Олдріджа " Останній дюйм")

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний навчальний предмет - зарубіжна література, розділ "Духовне випробування людини".

Другорядні навчальні предмети: інформатика та біологія.

Вік учнів, клас

12-13 років, 7 клас

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Проект для 7 класу з теми "Духовне випробування людини"

Навчальний проект буде здійснюватись учнями 7 класу після вивчення оповідання Джеймса Олдріджа «Останній дюйм».

Учні Учні об’єднуються у 3 групи, виконують пошукову та дослідницьку роботу, яка дає можливість зібрати інформацію, проаналізувати її, зробити висновки та презентувати в оригінальній формі.Перша група "Літературознавці" які досліджують образи Бена та Деві, слираючись на образи-символи та художні деталі. Очікуваним продуктом буде робота на тему "Дитина народжує батьків" (блог). Друга група "Психологи" досліджує психологічний стан головних персонажів твору. Продуктом діяльності другої групи буде створення психологічного портрету на тему: "Ключі" взаєморозуміння з батьками"у вигляді презентації. Учні третьої групи "Зоологи" досліджують життя підводного царства, а також підбирають матеріал про особливості життя акул. Очікуваним результатом діяльності учнів третьої групи у проекті буде зоологічний колаж "Заочна подорож у підводне царство"(публікація).

План вивчення теми (вставити файл)

ЗАВАНТАЖИТИ ПЛАН

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Перед початком роботи над проектом, під час консультацій із учителями інформатики та біології проводиться оцінювання готовності учнів до виконання проекту (рівень володіння навичками роботи з комп’ютером, пошуку інформації в мережі Інтернет, роботи з мережевими ресурсами, тощо). На початку роботи над проектом відбувається:

• перегляд презентації вчителя з її наступним обговоренням (фронтальним і малими групами - «мозковий штурм»);

• обговорення тем проектів.

Впродовж роботи над проектом:

• вчитель проводить консультації та проміжне оцінювання попередніх результатів;

• учні по мірі проходження основних етапів проектної роботи заповнюють контрольний список прогресу роботи;

• учні також використовують форми (оцінювання аналізу завдання, оцінювання вміння аргументувати), які допомагають їм добре виконати завдання та спрямовує їх у виконанні завдань проектів;

• під час роботи у малих групах над створенням блогів (мета: поділитися з іншими своїми здобутками та знаннями), вони використовують Контрольний список та Форму оцінювання для блогу;

• оскільки це груповий проект, учні використовуватимуть форми взаємооцінювання та самооцінювання, оцінювання самоспрямування у навчанні. Наприкінці роботи над проектом:

• учні демонструють виконані роботи після чого відбувається їх самооцінювання, оцінювання вчителем та іншими групами (згідно критеріїв оцінювання);

Результатом роботи однієї з групп є створення блогу, в подальшому відбувається оцінювання учнівських робіт читачами блогу.

Критерії оцінювання блогу

Критерії оцінювання презентації

Критерії оцінювання публікації

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

За тиждень до початку роботи над проектом учні та батьків з публікацією вчителя про метод проектів ,дізнаються про його переваги та можливості, відмінності від методів традиційного навчання. Тоді ж вчитель пропонує їм для ознайомлення і попереднього оцінювання інтернет-ресурси, на яких розміщено результати проектних робіт попередніх груп чи класів, рефлексія учнів, що займались проектною діяльністю. Учитель ставить завдання учням ознайомитись із рекомендаціями щодо авторського права та пригадати інструкцію про роботу з комп'ютером. Мета вчителя – зацікавити учнів та їхніх батьків, створити ситуацію успіху.

Таким чином, ще до початку роботи над проектом в учнів формується свідоме та позитивне ставлення до проектної діяльності, бажання оцінити свої сили і можливості, проявити творчість. Крім того, тоді ж, у середовищі учнів, розпочнеться мимовільне створення мікрогруп, які під час проекту працюватимуть над різними темами досліджень. У перший день роботи над проектом (останній урок роботи над твором) учні:

- переглядають презентацію вчителя про проект, знайомляться з ключовим та тематичними запитаннями і приймають рішення про роботу в одній із 3 груп (кожна група шукатиме відповідь на одне з трьох змістових питань);

- об’єднання у групи за бажанням учнів;

- методом «мозкового штурму» проводиться початкове обговорення шляхів пошукової діяльності (це обговорення вони продовжать в позаурочний час, коли основні стратегічні лінії вже будуть вироблені), розподіляють свої обов'язки в межах групи (хто яку частину роботи буде виконувати);

- знайомляться з порадами вчителя щодо організації роботи учнів та документами (підготував вчитель), що стосуються їхньої проектної роботи: допомога в плануванні проекту, допомога у проведенні рефлексії, інструкції, контрольні списки, формати для оцінювання робіт та самооцінювання;

- проходять вхідний онлайн-опитувальник; заповнюють таблиці З-Х-Д

Учні отримують адреси інтернет-ресурсу, де розміщені всі ці документи, щоб продовжити ознайомлення та роботу з ними в позаурочний час, а також бланки Дозволу батьків на публікацію учнями своїх робіт в мережі Інтернет (приносять заповненими на наступний урок).

На роботу над проектом відведено 2 тижні, тому доцільно учням роботу виконувати вдома, в позаурочний час, розподіливши в межах мікрогруп свої обов'язки. Під час роботи спілкуватися між собою члени групи можуть на шкільному форумі в рамках вибраної для себе теми. Учні з допомогою вчителя та за інструкціями (1, 2, 3, 4)створюють тематичний блог для представлення результатів своїх досліджень. Учні здійснюють рефлексію своєї роботи. Шкільний психолог допомагає при потребі відкоректувати розподіл роботи учнів в межах мікрогруп.

Протягом двох тижнів учні працюють у групах над обраною проблемою. Перечитують оповідання Джеймса Олдріджа "Останній дюйм», вивчають програмовий матеріал із теми «Духовне випробування людини», який дає базові знання. Обговорюють результати пошуку матеріалів для дослідження, уточнюють напрями діяльності. Вчитель проводить групові консультації, контролює процес роботи з допомогою контрольного списку прогресу роботи, допомагає провести проміжне оцінювання результатів роботи (за допомогою форм та контрольних списків), знайомить обдарованих учнів з додатковими завданнями. При потребі залучається для допомоги вчителі заявлених вище предметів. За потреби окремі учні отримують індивідуальні консультації вчителя та шаблони, які допоможуть їм успішно виконати свою ділянку роботи.

У кінці другої неділі учні завершують роботу над дослідженням та оформленням результатів досліджень, ще раз проводять самооцінку своєї роботи та рефлексію.

На першому уроці третьої неділі учні демонструють отримані результати своїх досліджень.
Результати дослідження 1 групи записані у публікації на блозі.
Результати дослідження 2 групи опублікавані в учнівській презентації
Результати дослідження 3 групи представлені учнями у вигляді колажа-публікації
Відомості про автора
Ім'я, прізвище

Тетяна Крижановська

Фах, навчальний предмет

За фахом - вчитель російської мови та літератури.

Навчальний предмет - зарубіжна література

Навчальний заклад

Новогригорівська Перша загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів

Місто\село, район, область

с. Новогригорівка Перша, Долинський район, Кіровоградська область

Контактні дані
brubus@i.ua
Кiлькiсть переглядiв: 710

Коментарi