• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • На допомогу вчителям, учням та батькам. Англійська мова

/Files/images/3OKju9RsQl4.jpgАнглійська мова

Щикотур Ю.В.

"Роль іноземної мови сьогодні"

Вивчення іноземної мови в сучасному світі - це одна з найважливіших складових сучасної, успішної людини. Знання хоча б однієї іноземної мови розширює світогляд, дозволяє пізнати культуру та звичаї іншого народу

Здається, що кожна людина хотіла б бути успішною і щасливою в бізнесі.

А в цьому випадку знову ж таки може допомогти знання іноземної мови.

По-перше це додаткові знання, по-друге фахівця, який володіє іноземною мовою роботодавці охоче беруть на службу. Втім, і це не саме головне. Основний момент - це можливість зануритися в світ загадкового і незбагненного, це можливість спілкування з людьми і з іншим пластом світогляду і ментальності.

Загальноприйнято вивчати англійську мову, як міжнародний еквівалент спілкування. Але це не зменшує ступінь значущості вивчення інших іноземних мов. Можливо, хтось скаже, що не кожна людина здатна вивчити іноземну мову. Так! На жаль, здібності у кожної людини суто індивідуальні, хтось більш схильний до точних наук, у когось більш гуманітарний склад розуму. Але, безсумнівно, у кожної людини є здібності і з цим фактом навряд чи хто-то не погодиться. Найголовніше ці здібності розвивати, підживлювати та зміцнювати.

Особливо це легко робити в дитячому віці, але і дорослі, які ще не володіють іноземною мовою, можуть розраховувати вивчити хоча б одну іноземну мову. Враховуючи, що сучасні технології дозволяють це робити легко і граючи!

Ми всі пам'ятаємо повальний бум вивчення іноземних мов за допомогою 25-го кадру. Як нам пояснювали з рекламних буклетів, достатньо включити диск ... і навіть можна заснути, але й під час сну наш мозок буде вбирати відтворену інформацію на носії! Можливо це так, кажуть, що цей метод користувався і до цих пір користується колосальним попитом.

Втім, сьогодні існує величезна кількість способів вивчити іноземні мови. Вам можуть запропонувати індивідуальний підхід і унікальні розробки уроків іноземної мови.

Звичайно самостійно буває дуже складно зорієнтуватися в потоці безкрайньої інформації. Буває вкрай складно вибрати з усього, того, що пропонують сучасні методики.

Однак, є й більш стандартні методи вивчення мови - це відвідування курсів іноземної мови, це відвідування спеціалізованих навчальних закладів і нарешті, це заняття з репетитором.

Кожен, хто бажає вивчити іноземну мову може вибрати доступний і самий оптимальний варіант для того, щоб вивчити, ту мову, яка йому більше подобається. Правда іноді вибирати особливо не доводиться, і треба вивчити якусь конкретну мову в силу якихось об'єктивних причин, це може бути і бажання поїхати в якусь конкретну країну або ж працевлаштування на роботу, де однією з умов є знання конкретної мови. Ну, і в цьому випадку не варто турбуватися - як то кажуть - якщо треба - значить треба!

Головне зосередиться і бачити кінцеву мету, іншими слова - втілити свою заповітну мрію в життя.

І тут як то кажуть, у вас відкриються практично безмежні горизонти - ви можете поїхати в країну, де рідною мовою є та, яку ви самовіддано вивчали - і без перекладача - зможете спілкуватися з людьми цієї держави. Скільки нового і раніше незвіданого ви дізнаєтеся! Знову ж таки, у вас можуть з'явитися друзі, і ви зможете безперешкодно спілкуватися на їх рідній мові.

Це як в доброму дитячому вірші: "Не треба кликати, не треба чекати - а можна взяти і прочитати", а в даному випадку ви ще зможете написати лист і розповісти при необхідності свої новини іноземному співрозмовнику по телефону.

До речі, завдяки вивченню іноземної мови - у вас покращиться пам'ять, увага і вміння зосередитися на своїй думці. І навіть у випадку - якщо ви не досягнете бажаного результату - це вже допомога практично в будь-якій сфері вашої життєдіяльності. А це погодьтеся вже не мало!

До речі, діти, які посилено, вивчають іноземні мови набагато більш зосереджені, уважні, терплячі і кмітливі ніж їх однолітки, які не захоплюються вивченням іноземних мов.

Так що, як кажуть, було б бажання, а можливість, способи і час завжди можна знайти, для того, щоб вивчити іноземну мову і поринути в інший світ!

Мабуть, є тільки єдиний спосіб вивчення іноземної мови, до якого вдаватися не варто - це важкі удари по голові. Пам'ятаєте? Дитячий фільм: як двоє друзів почувши про те, що одній жінці впав вазон з квіткою з п'ятого поверху, після чого вона, прийшовши до тями, стала розмовляти іноземною мовою? Так, ось один із цих друзів запропонував своєму другові вдарити його по голові лопатою, в надії на те, що з ним станеться те ж саме.

Але, його товариш резонно зауважив: "ні, не буду я тебе бити по голові лопатою, а то раптом я так вдарю, що ти рідну мову забудеш, а іноземну ще не вивчиш ..."

Так, що у людини завжди є вибір і він завжди залишається за Вами!

Стратегія вивчення іноземних мов

На початковому етапі необхідно мати чітку мотивацію,наприклад,я хочу вивчити мову,тому що:

- мені потрібна престижна робота;

- я планую відправитися в подорож;

-для успішного розвитку бізнесу мені просто необхідне знання мови і т.д.

Наступним кроком стане позбавлення від страху перед іноземною мовою.

Психологи стверджують,що більшість дітей та дорослих мають стійке переконання,що вивчити мову швидко і якісно вони не зможуть,іншими словами у них присутній так званий мовний бар'єр.

При цьому більшість поліглотів впевнені: навіть людина,що не відрізняється феноменальною пам'яттю,протягом усього життя здатна вивчити до 6 мов,дотримуючись простих правил,а саме:

1. Займайтеся регулярно,але не тривало.Так, набагато ефективніше займатися кожен день по годині,ніж один раз на тиждень,бажано зранку.Якщо у Вас немає можливості виділити протягом дня годину на заняття,присвячуйте всього по 15 хвилин чотири рази на день.

2.Перетворіть навчальний матеріал в зручні форми. Це можуть бути таблиці,віршики,слова,тексти.Носіть їх завжди з собою і при будь- якому зручному випадку повторюйте навчальний матеріал.Саме компактність матеріалу є основою його запам'ятовування.

3.Основа міцних знань - практичний досвід.Як говорить народна мудрість:

"Стоячи на березі,плавати не навчишся" Використовуйте будь - яку можливість,щоб попрактикуватися в мові.Не бійтеся бути смішним і неправильно сказати слово або фразу.

Практикуйте "День мови",в цей день спілкуйтеся з друзями тільки іноземною мовою або подумки переводите все що чуєте чи читаєте.

4. Читайте книги - в них істинне знання. Читання книг,мовою котру вивчається,послужить Вам добру службу.

5.Вільний час присвятіть вивченню мови. Ви їсте,чи їдите в транспорті або стоїте в черзі до лікаря,використовуйте вільний час,щоб повправлятися в мові.

6. Вірте в себе,не соромтеся вдаватися до сторонньої допомоги і тоді все обов'язково вийде.

Пам'ятайте: "важко в навчанні,легко в бою"

"Проектна технологія як засіб реалізації

компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійській мові"

Однією з основних задач сучасної школи є забезпечення таких результатів навчально-виховного процесу, які допоможуть людині зайняти гідне місце в нашому суспільстві та реалізувати себе як особистість. Для цього необхідно створити умови для навчання, які допоможуть дитині отримати якісну освіту. Застосування компетентісно - орієнтованого підходу в процесі навчання та виховання є одним із засобів реалізації задач, які ставить перед учителями сучасне суспільство. На зміну знанням, вмінням та навичкам приходить поняття компетентності.

Компетентність – це відповідність до пред’явлених вимог, критеріїв та стандартів в певній сфері діяльності для вирішення певних задач, володіння необхідними знаннями, здатністю отримувати результати та володіти ситуацією.

Компетентнісне навчання орієнтовано на розвиток особистості, культури мислення, самостійності та відповідальності за прийняті рішення. Школа має допомогти учням адаптуватись у сучасному суспільстві, оволодіти технологіями життєдіяльності, створити умови для формування здатностей самооцінки, самопізнання та самоконтролю, розкрити потенціал самореалізації. Головна мета такого навчання – формування високого рівня соціальної зрілості, компетентнісного ставлення особистості до життя. Критеріями такого ставлення є прийняття осмислених рішень у різних життєвих ситуаціях, міжособистісних конфліктах, здатність оцінювати власні можливості, відповідальне відношення до власного життя, роботи, стосунків з іншими людьми. Школа має впроваджувати освітні технології, які сприятимуть розвитку таких необхідних компетентностей учнів, як пізнавальна, самоосвітня, особистісна, інформаційна, соціальна, полікультурна та комунікативна. Школа має впроваджувати освітні технології,які сприятимуть розвитку таких необхідних компетентностей учнів,як пізнавальна,самоосвітня,особистісна,інформаційна,соціальна,полікультурна та комунікативна.

Розвиток цих компетентностей тісно пов'язаний з формуванням у учнів цілої низки вмінь таких як:

- уміння вирішувати проблеми, використовуючи власний досвід;

- займатись самоосвітою;

- працювати з різними джерелами інформації та документацією;

- знаходити інформацію;

- оцінювати життєві ситуації;

- розуміти та поважати погляди інших людей;

- співпрацювати та організовувати як власну роботу, так і роботу колективу;

- приймати рішення та нести відповідальність за них.

Для того, щоб сформувати ці вміння, діяльність учителя має бути спрямована на:

- використання у своїй роботі інтерактивних технологій;

- проведення нестандартних уроків;

- стимулювання учнів до самоосвіти;

- пропонування завдань, які потребують використання додаткових джерел інформації;

- проведення консультацій щодо пошуку необхідної інформації;

- навчання написанню конспектів, складання планів, вмінню виділяти головне, аналізувати інформацію та робити висновки;

- стимулювати висловлювання особистої думки;

- розробку завдань різного рівня складності;

- підготовку завдань творчого направлення;

- створення проблемних ситуацій;

- організацію як індивідуальної роботи так і роботи в парах та групах.

Компетентнісний підхід у навчанні іноземних мов полягає в способі організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, з метою забезпечити належну якість їх освіти і тим самим досягти відповідних цілей навчання під час вирішення певних проблемних задач.

Сучасні методисти (Р. П. Мильруд «Компетентність в мовній освіті») виділяють такі компетентності в навчанні іноземних мов:

- предметна та комунікативна;

- діяльнісна;

- розвиваюча.

Основними компонентами предметної компетенції є інтерактивне навчання (взаємодія з навчальним матеріалом, учителем, учнями), також активне навчання (імітація комунікативних ситуацій під час уроків) та глибоке пізнання шляхом занурення в реальний життєвий контекст. Предметна компетенція в оволодінні іноземними мовами відповідає комунікативній компетенції та складається з лінгвістичного, дискурсивного та діяльнісного компонентів.

Компонентами діяльнісної компетенції є планування (здатність бачити проблему та ціль як уявлення про бажаний результат), досягнення (здатність планувати діяльність та вирішувати проблеми, що виникають під час роботи), розвиток (відбір успішного досвіду та аналіз невдач).

Розвиваюча компетенція складається з таких компонентів: внутрішньо-особистісний (усвідомлення своїх сильних та слабких місць), міжособистісний (здатність до ефективної взаємодії з іншими учасниками діяльності), культурний (активна участь в засвоєнні соціальних норм та цінностей).

Мета навчання іноземних мов – це формування комунікативної компетенції, яка складається з мовної компетенції, комунікативних вмінь та соціокультурних знань. Оскільки знання іноземних мов надзвичайно важливе й має широке застосування у сучасному житті, завдання вчителя іноземної мови полягає в тому, щоб надати учням не тільки мовну підготовку, але й зорієнтувати їх на практичне застосування іноземної мови для роботи з технікою (під час роботи на комп’ютері та з Інтернетом), в бізнесі (ділові папери на іноземній мові), в науковій сфері (робота з науковими статтями та монографіями) та інше.

Одним з найбільш успішних засобів реалізації компетентнісно орієнтованого підходу у навчанні англійської мови є використання на уроках проектної технології.

Метод проектів – це спосіб досягнення дидактичної мети за допомогою детальної розробки проблеми, яка має завершитись практичним результатом. Головна ідея проектного методу полягає в тому, що учень із захопленням виконує роботу, яку обирає самостійно; його діяльність може не обмежуватись тільки навчальним предметом; його діяльність має практичне застосування та практичний результат. Застосування проектної технології допомагає вирішити проблему мотивації, створити позитивний настрій для вивчення англійської мови та умови для розкриття потенційних можливостей кожного учня.

Під час роботи над проектами учні можуть працювати індивідуально, в парах та в групах. Найбільш поширеною є робота в групах, що дозволяє розподілити діяльність учнів в залежності до їх здібностей та рівня володіння матеріалом.

Під час роботи в групах учням важливо усвідомлювати такі правила та принципи:

1) в команді немає лідера. Всі члени команди рівноправні.

2) команди не змагаються.

3) усі члени команди мають отримувати задоволення від роботи, тому що вони разом виконують спільне завдання.

4) усі вони мають докладати максимум зусиль для отримання спільного результату.

5) усі члени команди несуть відповідальність за кінцевий результат.Групи учнів мають формуватись з урахуванням психологічноїсумісності,але в кожній групі мають бути учні з різним рівнемпідготовки. Група обирає одне завдання,але під час його виконання відбувається розподілення ролей. Кожен учень отримує свою частину роботи в проекті. Під час роботи над проектом учні вчаться працювати в "команді,"

ставитись відповідально до виконання своєї частини роботи, оцінювати результати своєї роботи та роботи інших учасників команди.

Під час використання проектної технології змінюється і роль учителя. Учитель є консультантом, помічником, спостерігачем, джерелом інформації та координатором в залежності від етапу роботи над проектом. Головне завдання вчителя полягає не в наданні конкретних знань, а в навчанні способам роботи для того, щоб отримати ці знання.

Виділяються такі етапи роботи над проектом:

1) постановка цілей.

На цьому етапі учні визначають проблему та обговорюють завдання. Вчитель пояснює мету проекту та мотивує учнів на його виконання.

2) Планування.

На цьому етапі учні формують задачі, уточнюють інформацію, обирають та обґрунтовують свої критерії успіху. Вчитель допомагає та спостерігає.

3) Етап прийняття рішень.

Під час цього етапу учні працюють з інформацією та роблять дослідження. Учитель спостерігає та консультує.

4) Виконання проекту.

Протягом цього етапу учні працюють над оформленням проекту

5) Оцінка результатів.

На цьому етапі учні беруть участь у колективному аналізі та оцінюванні проекту. Учитель спостерігає та консультує.

6) Захист проекту.

Під час цього етапу учні захищають проект та оцінюють результати роботи.

Учитель приймає участь в оцінюванні результатів роботи.

Одним з найважливіших етапів роботи є презентація та захист проекту, під час якого учні демонструють рівень володіння іноземною мовою, та знання, які вони отримали під час роботи над проектом.

На своїх уроках я використовую метод проектної технології протягом двох років і мушу визначити, що це цікавий вид діяльності як для учнів, так і для вчителя. Ідеї учнів бувають дуже несподіваними,творчими та оригінальними і також стимулюють мене, як учителя, до самоосвіти.

"Лексика. Компліменти англійською"

Комплімент при зустрічі після довгої розлуки означає те, що співрозмовник добре виглядає, що зовнішність його не змінилася.


Ви добре виглядаєте - You look well.
Ви чудово виглядаєте - You look lovely.
Ви розкішно виглядаєте! - You look wonderful.
Ви молодо виглядаєте! - You look so young. / You don't look your age at all.
Ви дуже добре виглядаєте! - How well you look!
Ви так добре виглядаєте! - You look so well! / You do look so well!
Як ви добре виглядаєте! / How well you look!
Ти сьогодні прекрасно виглядаєш! - You look lovely today!
Як ви добре виглядаєш після відпустки! - You look so well after the holiday!
Ви не змінюєтеся - You haven't changed the least bit.
Ви не старієте.- You look as young as ever.
Ви все молодшаєте - Share with me the secret of perennial youth.
Ви все такий ж. - You never change.
Час вас щадить - Time/age is kind to you. You wear well.
Час вас не бере. - You don't seI to age. / Age doesn't seI to tell on you.
Час вас не змінює - Age doesn't tell on you.
Кого я бачу! Скільки років, скільки зим! А ти не міняєшся, час тебе не бере! - Well, if it isn't ...! How time flies! I haven't seen you for ages! Why, you haven't changed the least bit. You do wear well.
Вам не даси ваших років. / Вам не дати ваших років. - You don't look your age.
Вам не дати 40 років.- No... You can't be forty. You say you're forty? You don't look it.
Тобі не даси твоїх літ! - You don't look your age. /You look young for your age.
Ви молодо виглядаєте. - You look young / youthful.
Ви добре виглядаєте. - You look well/good.
Ви прекрасно виглядаєте. - You look wonderful.
Ви пречудово виглядаєте - You look splendid.
Ви чудово виглядаєте.- You look superb.


Компліментом може слугувати пряма вказівка на позитивні якості співрозмовника:

Ви розумний. - You are an intelligent person.
Ви красиві. - You are beautiful. / You are handsome.
Ви чарівні. - You are charming.
Ви дуже розумні. - You are a very intelligent person.
Ви так розумні! - You are so intelligent!
Які ви розумні! - What an intelligent person you are!
Ви дуже розумні. - You are very intelligent. / You are a very intelligent person.
Ви такий розумний! - You are so intelligent!
Які ви розумні! - What an intelligent person you are!

Комплімент містить високу професійну характеристику співрозмовника чи його високі моральні якості:

Ви хороший спеціаліст. - You are a good specialist.
Ви прекрасний викладач. - You are an excellent teacher.
Ви прекрасний перекладач. - You are a first-class interpreter.
Ви надзвичайний математик. - You are an exceptional mathematician.
Ви пречудовий музикант. - You are an outstanding musician.


Компліменти зі словами "який", "такий":
Ви такий прекрасний перекладач! - You do a wonderful job as interpreter.
Який ви добрий чоловік! - How kind you are! / You're wonderfully kind!
Ви такий хороший перекладач! - You do such a wonderful job as interpreter!
Який ви хороший перекладач! - You're a superb interpreter!
Який ви чудовий перекладач! - You're a first-class interpreter!
Ви такий чудовий музикант! - You're a superb musician/ performer!


Загальна позитивна оцінка співрозмовника, його справи, в українській мові може бути виражена дієсловом, в англійській мові – іменником:

Ви добре перекладаєте. - You're a good translator.
Ви добре співаєте. - You are a good singer.
Ви прекрасно танцюєте! - You're a first-class dancer.
Ви прекрасно граєте в шахи. - You're an excellent chess-player.
Ви розкішно... - You're a splendid (wonderful, highly accomplished)...
Ви пречудово... - You're an outstanding (a unique, superb, fabulous)...
Ви прекрасно переклали повість. - You've done an excellent job in translating this story.


В компліменті можуть бути охарактеризовані окремі риси людини:

У вас хороший голос. - You have a good/nice voice.
У
вас хороша посмішка. - You have a nice smile.
У вас красиві очі. - You have good/nice eyes.
У вас красив волосся. - You have beautiful hair.
У вас красиві зуби. - You have beautiful teeth.
У вас прекрасна фігура. - You have a (marvelous) figure.
У вас чудовий голос. - You have a lovely/marvelous voice.
У вас прекрасна хода. - You walk/move gracefully.
У вас хороший характер. - You are good-natured.
У вас м'який характер. - You are sweet-tempered.
У вас добрий характер. - You are kind-hearted.
У вас поступливий характер. - You are easy to deal with/ easy-going/
accommodating.
У вас гострий розум. - You are sharp-witted.
У вас тонкий розум. - You are a person of subtle intellect.
У вас проникливий розум. - You are shrewd.
У вас критичний розум. - You have a critical mind.
У вас хороший смак. - You are a person of good taste.
У вас прекрасний смак. - You have excellent taste.
У вас тонкий смак. - You are a person of refined taste.
У вас хороше почуття гумору. - You have a fine sense of humor.
У вас тонке почуття гумору. - You have a subtle sense of humor.


Комплімент з приводу зовнішності, одягу, зачіски адресується, як правило, жінкам:

Вас молодить коротка стрижка. - With your cut short you look much younger. / A close crop/short hair-cut style gives you a youthful look.
Вас прикрашає посмішка. - When you smile you look much younger. / A smile becomes you.
Вас прикрашає цей костюм. - The suit becomes you/shows you to great advantage.
Вас прикрашає цей капелюшок. - The hat gives you a youthful air / is very flattering.
Вам пасує цей костюм. - You look very smart in this suit/costume. / I say, I like your suit/costume! / That's a very nice suit/costume you're wearing. / The suit/costume becomes / you/suits well on you.
Вам пасує цей колір. - I like the color. This is your color. / Just the right color for you.
Вам пасує ця зачіска. - This hairstyle is just right for you/flattering.
Комплімент, що виражає позитивну оц інку манери поведінки співрозмовника в англійській мові виражається наступним чином:

З вами цікаво спілкуватися,розмовляти. - You're such an interesting companion. I enjoy talking to you. I enjoy doing business with you.
З вами приємно говорити. - It's a pleasure to talk to you.
З вами приємно мати справу. - It's a pleasure to deal with you.
З вами легко розмовляти,мати справу. - You're easy to talk to. You're easy to deal with.
З вашим характером легко жити. - You have a way with people. / People of your kind must find life easy.
З вашим характером легко спілкуватися з людьми. - You're a good mixer.You're sociable/ companionable/ communicative.


Комплімент може відноситися до рідних та близьких співрозмовника:

У вас чарівна дитина. - You have a lovely child. / What a charming child! / What a delightful child!
У вас чарівна дружина. / You have a charming wife.
У вас симпатичні родичі. / You have such nice parents.
Яка у вас мила дочка! / Your daughter is so sweet!
У вас така молода мати! / You've got such a young mother!
У тебе дуже розумний чоловік! - Your husband is very intelligent. You have a very intelligent husband. Your husband is a very intelligent person.

/Files/images/shkola/Рисунок123.jpgАстахова Н.В

Використання інноваційних технологій під час вивчення англійської мови

Модернізація української освіти визначає соціальні вимоги до системи шкільної освіти. Суспільству, що розвивається, потрібні сучасно освічені, люди, які можуть самостійно приймати відповідальні рішення, прогнозуючи можливі наслідки, здібні до співпраці, відрізняються мобільністю, динамізмом, конструктивністю, володіють розвиненим відчуттям відповідальності.

Школа може і повинна розвивати пізнавальні інтереси і здібності учня, прищепити йому ключові компетенції, необхідні для подальшої самоосвіти.

Модернізація змісту освіти в Україні на сучасному етапі розвитку суспільства не в останню чергу пов'язана з інноваційними процесами в організації вивчення іноземних мов.

Інноваційні технології – це набори методів і засобів, що супроводжують етапи реалізації нововведення, які допомагають оновленню процесу навчання. Вони пов’язані насамперед з бажанням вчителя виділити мотиваційний бік навчання та заохотити учня працювати на уроці з повною віддачею. До найпоширеніших інноваційних технологій ми можемо віднести таки види діяльності як рольова гра, інтегровані уроки, дебати тощо. Але найактуальнішим зараз є використання новітніх мультимедійних технологій.

Сьогодні в центрі уваги - учень, його особа, неповторний внутрішній світ. Тому основна мета сучасного вчителя - вибрати методи і форми організації учбової діяльності учнів, які оптимально відповідають поставленій меті розвитку особи.

Останніми роками все частіше піднімається питання про вживання нових інформаційних технологій в школі. Це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному опануванню іноземної мови.

Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного опанування мови для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність, активізувати пізнавальну діяльність учня в процесі вивчення іноземної мови.

Якість оволодіння учнем іншомовною діяльністю значною мірою зумовлена і мотивацією, яка викликає цілеспрямовану активність, стимулює вибір засобів та прийомів для досягнення мети. Психологи називають мотивацію "запускним механізмом" діяльності, у тому числі й мовленнєвої.

Майже всі учні бажають оволодіти іноземною мовою, але, зіткнувшись з різноманітними труднощами на шляху до досягнення мети, їх мотивація може знижуватись, зникає активність, послаблюється воля, погіршується успішність. Слід пам'ятати, що мотивація відноситься до суб'єктивних якостей учня і вона визначається його особистими спонуканнями, пристрастями і потребами.
Тому вчитель може вплинути на неї лише опосередковано, створюючи умови, на основі яких виникає особиста зацікавленість у роботі.

Це передбачає врахування сталої системи мотивів оволодіння учнем іноземним мовленням та цілеспрямоване формування нових, складніших мотивів та поки що відсутніх у них видів мотивації. Серед технологій інтерактивного навчання сьогодення виділяють :

Використання Інтернет-ресурсів. Глобальна мережа Інтернет створює умови для здобуття будь-якою необхідною учням і вчителям інформації, що знаходиться в будь-якій точці земної кулі: народознавчий матеріал, новини з життя молоді, статті з газет і журналів та інше.

На уроках англійської мови за допомогою Інтернету можна вирішувати цілий ряд дидактичних завдань: формувати навики і уміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі; удосконалювати уміння письмової мови школярів; поповнювати словарний запас учнів; формувати у школярів мотивацію до вивчення англійської мови.

Крім того, робота направлена на вивчення можливостей Інтернет - технологій для розширення кругозору школярів, налагоджувати і підтримувати ділові зв'язки і контакти зі своїми однолітками в англомовних країнах.

Учні можуть брати участь в тестуванні, у вікторинах, конкурсах, олімпіадах, що проводяться по мережі Інтернет, переписуватися з однолітками з інших країн, брати участь в чатах, відеоконференціях та інше.

Учні можуть отримувати інформацію з проблеми, над якою працюють в даний момент в рамках проекту.

Змістовна основа масової комп'ютеризації пов'язана з тим, що сучасним комп'ютером є ефективний засіб оптимізації умов розумової праці, взагалі, в будь-якому його прояві. Є одна особливість комп'ютера, яка розкривається при використанні його як пристроя для вчення інших, і як помічника у придбанні знань, це його бездушність. Машина може "доброзичливо" спілкуватися з користувачем і в якісь моменти "підтримувати" його, проте вона ніколи не проявить ознак дратівливості і не дасть відчути, що їй стало нудно. У цьому сенсі використання комп'ютерів є, можливо, найбільш корисним при індивідуалізації певних аспектів викладання.

Основна мета вивчення іноземної мови в школі - формування комунікативної компетенції, всі останні цілі (виховна, освітня, розвиваюча) реалізуються в процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід має на увазі навчання спілкуванню і формуванню здібності до міжкультурної взаємодії, що є основою функціонування Інтернету.

Поза спілкуванням Інтернет не має сенсу - це міжнародне багатонаціональне, культурне суспільство, чия життєдіяльність заснована на електронному спілкуванні мільйонів людей у всьому світі, що говорять одночасно - самий гігантський по розмірах і кількості учасників розмови, яка будь-коли відбувалася. Включаючись у нього на уроці іноземної мови, ми створюємо модель реального спілкування.

На даний час пріоритет віддається комунікативності, інтерактивності, автентичності спілкування, вивченню мови в культурному контексті, автономності і гуманізації навчання. Дані принципи роблять можливим розвиток міжкультурної компетенції як компонента комунікативної здатності. Кінцевою метою навчання іноземним мовам є навчання вільному орієнтуванню в іншомовному середовищі і умінню адекватно реагувати в різних ситуаціях, тобто спілкуванню. Сьогодні нові методики з використанням Інтернет - ресурсів протиставляються традиційному вивченню іноземних мов. Щоб навчити спілкуванню іноземною мовою, потрібно створити реальні, справжні життєві ситуації (тобто те, що називається принципом автентичності спілкування), які стимулюватимуть вивчення матеріалу і вироблятимуть адекватну поведінку. Цю помилку намагаються виправити нові технології, зокрема Інтернет.

Комунікативний підхід - стратегія, що моделює спілкування, направлена на створення психологічної і мовної готовності до спілкування, на свідоме осмислення матеріалу і способів дій з ним. Для користувача реалізації комунікативного підходу в Інтернеті не представляє особливої складності. Комунікативне завдання повинне пропонувати таким, що вчиться проблему або питання для обговорення, причому учні не просто діляться інформацією, але і оцінюють її. Основним же критерієм, що дозволяє відрізнити цей підхід від інших видів учбової діяльності, є те, що учні самостійно обирають мовні одиниці для оформлення своїх думок. Використання Інтернету у комунікативному підході як не можна краще мотивовано: його мета полягає у тому, щоб зацікавити учнів у вивченні іноземної мови за допомогою накопичення і розширення їх знань і досвіду.

Однією з основних вимог, що пред'являються до вчення іноземним мовам з використанням Інтернет-ресурсів, є створення взаємодії на уроці, що прийнято називати в методиці інтерактивністю. Інтерактивність - це "об'єднання, координація і взаємодоповнення зусиль комунікативної мети і результату мовними засобами". Навчаючи справжній мові, Інтернет допомагає у формуванні умінь і навиків розмовної мови, а також у вивченні лексиці і граматиці, забезпечуючи справжню зацікавленість і, отже, ефективність. Інтерактивність не просто створює реальні ситуації з життя, але і змушує учнів адекватно реагувати на них за допомогою іноземної мови.

Впровадження інформаційних технологій у вчення значно урізноманітнює процес сприйняття і опрацювання інформації. Завдяки комп'ютеру, Інтернету і мультимедійним засобам учням надається унікальна можливість опанування великого об'єму інформації з її подальшим аналізом і сортуванням. Значно розширюється і мотиваційна основа учбової діяльності. В умовах використання мультимедіа учні отримують інформацію з газет, телебачення, самі беруть інтерв'ю і проводять телемости.

До сучасних технологій відноситься технологія співпраці. Основна ідея полягає в створенні умов для активної спільної діяльності учнів в різних учбових ситуаціях. Діти об'єднуються в групи по 3-4 людини, їм дається одне завдання, при цьому обмовляється роль кожного. Кожен учень відповідає не лише за результат своєї роботі, але і за результат всієї групи. Тому «слабкі» учні прагнуть з’ясувати в «сильних» те, що їм незрозуміло, а «сильні» учні прагнуть, щоб «слабкі» досконально розібралися у завданні. І від цього виграє весь клас, тому що спільно ліквідовуються прогалини.

Інтерактивні технології кооперативного навчання (робота в парах та малих групах по 3- 5 учнів).

Інтерактивні технології колективно-групового навчання (технологія «Мікрофон», яка надає можливість кожному сказати щось важливе, по черзі, висловлюючи свою думку чи позицію; технологія «Незакінчене речення»; технологія «Мозковий штурм», що спонукає учнів проявити уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати думки, зібрати якомога більше ідей щодо проблеми; технологія "ажурна пилка" ," та інші.

Однією з технологій, що забезпечує особово-орієнтоване навчання, є метод проектів, як спосіб розвитку творчості, пізнавальної діяльності, самостійності. Типологія проектів різноманітнаа.

Проекти можуть підрозділятися на монопроекти, колективні, усно-мовні, видові, письмові і Інтернет-проекти. Хоча в реальній практиці частенько доводиться мати справу зі змішаними проектами, в яких є ознаки дослідницьких, творчих, практико - орієнтованих і інформаційних. Робота над проектом - це багаторівневий підхід до вивчення мови, що охоплює читання, аудіювання, говоріння і граматику. Метод проектів сприяє розвитку активного самостійного мислення учнів і орієнтує їх на спільну дослідницьку роботу. На мій погляд, проектне навчання актуальне тим, що вчить дітей співпраці, а вчення співпраці виховує такі етичні цінності, як взаємодопомогу і уміння співпереживати, формує творчі здібності і активізує учнів. Загалом, у процесі проектного навчання, просліджується нерозривність вчення і виховання.

Метод проектів формує в учнів комунікативні навики, культуру спілкування, уміння коротко і доступно формулювати думки, терпимо відноситися до думки партнерів по спілкуванню, розвивати уміння добувати інформацію з різних джерел, обробляти її за допомогою сучасних комп'ютерних технологій, створює мовне середовище, яке сприяє виникненню природної потреби в спілкуванні іноземною мовою.

Проектна форма роботи є однією з актуальних технологій, що дозволяють учневі застосувати накопичення знань з предмету. Учні розширюють свій кругозір, кордони володіння мовою, отримуючи досвід від практичного його використання, вчаться слухати іншомовну мову і чути, розуміти один одного при захисті проектів. Діти працюють з довідковою літературою, словниками, комп'ютером, тим самим створюється можливість прямого контакту з автентичною мовою, чого не дає вивчення мови лише за допомогою підручника на уроці в класі.

Робота над проектом – процес творчий. Учень самостійно або під керівництвом вчителя займається пошуком вирішення якоїсь проблеми, для цього потрібне не лише знання мови, але і володіння великим обсягом наочних знань, володіння творчими, комунікативними і інтелектуальними уміннями. В курсі іноземних мов метод проектів може використовуватися в рамках програмного матеріалу практично по будь-якій темі. Робота над проектами розвиває уяву, фантазію, творче мислення, самостійність і інші особові якості.

Технології ситуативного моделювання - це побудова навчального процесу за допомогою включення учня у гру. Поширеною технологією імітаційної гри є спрощені судові слухання - урок-суд; технологія «рольова гра», « громадські слухання»)

Технології опрацювання дискусійних питань («Метод ПРЕС» - для обговорення дискусійних питань, у яких потрібно зайняти і чітко стати та аргументувати визначену позицію з проблеми. Аргументувати і переконувати інших; технологія "Зміни позицію". Метод дозволяє розвивати навички аргументації).

На своїх уроках я завжди використовую ігрові методики для розвитку пізнавальної активності. Серед провідних методів навчання, які відносяться до найінформативніших та результативних з точки зору сприйняття, виокремлюю такі, як: дебати, рольові ігри, дискусії, ігри.
Наприклад, гра «Common Characteristics» розвиває в учнів увагу, логіку, пам'ять: - «Place a group of objects in the front of the room. Have students tried to figure out what the set has in common. For example: salt, chalk, pencils, baby powder - these are all made of rocks or minerals.»За допомогою мовної гри реалізується активна позиція учня в навчальному процесі, адже учень передає не лише інформацію, але й своє ставлення до неї, а також фіксує і враження інших учасників гри.

Одним із видів мовної гри є рольова гра. Формування комунікативних навичок неможливо поза ситуацією спілкування, тому вчитель на уроці повинен створити певну ситуацію спілкування, або комунікативно-мовленнєву ситуацію. Спілкування під час рольової гри є ефективним та невимушеним, якщо в учнів є набір завершених фраз, які вони можуть використовувати у ситуаціях, вільно ними оперуючи. Рівень розвитку пам'яті в учнів по-різному впливає на певні види мовленнєвої діяльності. Розвинути пам'ять кожного типу допомагає зацікавленість учнів. Чим більше рольових позицій, тим ширше буде соціальний досвід учня у спілкуванні.
Мистецтво ставити питання забезпечує перехід від незнання до знань. Будь-яка система питань регулює діяльність учнів, спрямовує її у необхідне русло.”A great teacher never strives to explain his vision. He simply invites you to stand beside him and for yourself”/Roger Inman/. Найчастіше питання вчителя підказують лише межі пошука рішення. Своє завдання вбачаю у навчанні дітей самостійно міркувати, умінні сперечатись, відстоювати свої думки, ставити запитання, бути ініціативним у набутті нових знань.

Для прикладів наведемо такі завдання:
1. «Поділись думкою» («Quote Response») - Write an interesting quote on the overhead projector and have your students respond to it. It’s good to start with this "Give a man a fish, feed him for a day. Teach a man to fish, feed him for a lifetime."
2. «Твій вибір» («One Food Only») - Have your class respond in their journals to this question: If you could only eat one food for the rest of your life, what would you choose and why?
3. «Скільки службовців?» ( «How Many Employees?») - It is an algebra problem, but can also be solved by trial and error, depending on the experience of the students.- Half of the employees in a company went to lunch at noon. Since then 25 have returned and 7 others have gone out. At this point, there are twice as many people working as there are people out to lunch. How many people are employed at the company?(Answer: 108)

Технологія мовного портфеля (портфоліо) - в її основу закладено співвідношення українських вимог до рівня опанування іноземної мови із загальноєвропейськими системами, що, у свою чергу, є відправною точкою для створення єдиного освітнього простору. Основним критерієм оцінки рівня володіння іноземною мовою в технології мовного портфеля є тестування. Пріоритетом даної технології стає переорієнтація учбового процесу з викладача на учня. Учень же, у свою чергу, несе свідому відповідальність за результати своєї пізнавальної діяльності. Ця технологія приводить до поступового формування навиків самостійного опанування інформації учня. В цілому, мовний портфель багатофункціональний і сприяє розвитку багатомовності.

Технологія модульного навчання отримала свою назву від терміну "модуль", що означає функціональний вузол. Суть модульного навчання зводиться до самостійного опанування певними уміннями і навичками в учбово-пізнавальній діяльності. Модульне навчання передбачає чітку структуризацію змісту навчання. Воно забезпечує розвиток мотиваційної сфери школярів, інтелектуальності, самостійності, колективізму, умінь самоуправління своєю пізнавальною діяльністю. Модуль створює позитивні мотиви до навчання, як правило, завдяки своїй цікавості, емоційному вмісту, учбовому пошуку і опорі на життєвий досвід. Основними засобами модульного навчання служать учбові модулі.

Виконання елементів модульного блоку здійснюється протягом уроку після попереднього вивчення або повторення основного матеріалу в рамках курсу 1 раз на тиждень з 2-го по 11-ий класи як на уроках, так і в позаурочний час.

Навчання англомовного граматичного матеріалу

Граматичні навички мовлення, як і всі інші навички мовлення, повинні характеризуватись такими ознаками як автоматизованість, гнучкість та стійкість і формуватися поетапно.

Першою операцією у формуванні рецептивної граматичної навички є сприймання звукового або графічного образу граматичної структури (ГС). Якщо рецептивна навичка сформована, сприймання супроводжується розпізнаванням граматичних форм та співвіднесенням їх з певним значенням.

Кожна мовленнєва одиниця має свою структуру, яка відбиває певні зв’язки між її компонентами. Розрізняють 5 рівнів мовленнєвих одиниць:

1) рівень словоформи (слово в його граматичній формі);

2) рівень вільного словосполучення;

3) рівень фрази/речення;

4) рівень понадфразової єдності (відрізок мовлення, який складається з двох або більше речень, синтаксично організований і комунікативно самостійний);

5) рівень цілого тексту.

Для навчання граматичного матеріалу вагомими є перші чотири рівні, тому що на рівні тексту (усного або письмового) навички мають уже функціонувати, а не формуватись.

Як можна зобразити структуру мовленнєвих одиниць різних рівнів у навчальному процесі? Це можна зробити різними способами: за допомогою вербальних правил (описових і правил-інструкцій); моделей схем і мовленнєвих зразків. Описові правила мають констатуючий характер і формуються у такий спосіб: … формується за допомогою … ; вживається в таких випадках… . Правила-інструкції мають динамічний характер і є інструкціями до дії. Наведемо приклад (тут і далі всі приклади пов’язані із вживанням граматичних часів англійського дієслова, оскільки, на думку автора, ця ланка англійської граматики є найбільш складною): Щоб запитати про те, чи дія відбувається регулярно (Present Simple), поставте на перше місце такі форми допоміжного дієслова: does – для 3-ої особи однини, do – для всіх інших осіб однини і множини, на друге місце – підмет, на третє – першу форму смислового дієслова (інфінітив без частки «to»), а потім інші члени речення.

Вербальні правила недоцільно заучувати, ними слід користуватися, виконуючи відповідні дії.

У багатьох випадках ефективнішим за вербальне правило є модель-схема. Наведемо приклади

Часова система англійського дієслова у активному стані

(The English Verb Tenses in the Active Voice)

I.Відрізок часу

II.Граматичний вид

The Past

Минулий

The Present

Теперішній

The Future

Майбутній

1. Simple

Неозначений вид=

дія-факт

Звичайна регулярна дія, яка відбувалась у минулому і не пов’язана із теперішнім

Звичайна, регулярна, повторювана дія у теперішньому

Звичайна, регулярна дія, яка відбудеться у майбутньому

Markers

Показники

Yesterday - вчора

Lastyear- минулого

5 min ago - тому

in 2005 – у … році

Always - завжди

Often - часто

Usually - зазвичай

Sometimes - іноді

Seldom - рідко

Rarely - винятково

Tomorrow - завтра

Nextweek– наступного тижня

In 2 days – через 2 дні

Formation

Формоутворення

+ Підмет+дієсл.ed

?Did+Підмет+дієсл.inf?

-Підмет+did+not+ дієсл.inf.

+ Підмет+дієсл.inf (-s/-es)

?Do/does+Підмет+дієсл.inf?

-Підмет+do/does+not+ дієсл.inf.

+ Підмет+shall/will+дієсл.inf

?Shall/will+Підмет+дієсл.inf?

-Підмет+shall/will+not+ дієсл.inf.

Example

Приклад

He played football an hour ago. Він грав у футбол годину тому

He often plays football. Він часто грає у футбол.

He will play football tomorrow. Він гратиме у футбол завтра.

I.Відрізок часу

II.Граматичний вид

The Past

Минулий

The Present

Теперішній

The Future

Майбутній

2. Progressive/

Continuous

Тривалий вид= дія-процес

Дія, що відбувалась у певний момент у минулому або минула дія, тривалість якої була обмежена певним періодом часу

Дія, що відбувається у момент мовлення або дія у розвитку, яка не завершена у теперішньому

Дія, що відбувається у певний момент у майбутньому або майбутня дія, тривалість якої обмежена певним періодом

Markers

Показники

At 7 p.m. yesterday – вчора о

From 7 till 9 yesterday– з…до вчора

When he came – коли він прийшов

Now – зараз

At the moment – в данний момент

At 9 tomorrow - о…завтра

From 9 till 10 tomorrow – з..до..завтра

When you come – коли ти прийдеш

Formation

Формоутворення

+ Підмет+was/were+дієсл.ing

?Was/Were+Підмет+дієсл.ing?

-Підмет+was/were+not+ дієсл.ing.

+ Підмет+am/are/is+дієсл.ing

?Am/Are/Is+Підмет+дієсл.ing?

-Підмет+am/are/is+not+ дієсл.ing.

+ Підмет+shall/will+be+дієсл.ing

?Shall/will+Підмет+be+дієсл.ing?

-Підмет+shall/will+not+be+ дієсл.ing.

Example

Приклад

He was playing football from 10 till 12 yesterday (when you came). Він грав у футбол вчора з..до..(коли ти прийшов)

He is playing football now. Він грає у футбол зараз.

He will be playing football from 10 till 11 tomorrow (when you come). Він гратиме у футбол завтра з.. до..(коли ти прийдеш)

I.Відрізок часу

II.Граматичний вид

The Past

Минулий

The Present

Теперішній

The Future

Майбутній

3.Perfect завершений=дія-результат

Дія, що завершилась до певного моменту в минулому. Цей момент позначається обставиною часу by+іменник, або іншою дією у минулому.

Дія, що завершилась до теперішнього моменту (мовлення), результат якої пов’язаний з теперішнім

Дія, що завершиться до певного моменту у майбутньому. Цей момент позначається обставиною часу by+іменник, або іншою дією у майбутньому

Markers

Показники

Already – вже

Yet – ще

by+іменник – до…

Already – вже

Yet – ще

Ever/never – коли-небудь/ніколи

Lately/recently – нещодавно

Just- тільки що

This week/year – цього тижня/року

Already – вже

Yet – ще

by+іменник – до…

Formation

Формоутворення

+ Підмет+had+дієсл.en

?Had+Підмет+дієсл.en?

-Підмет+had+not+ дієсл.en.

+ Підмет+have/has+дієсл.en

?Have/Has+Підмет+дієсл.en?

-Підмет+have/has+not+ дієсл.en.

+ Підмет+shall/will+have+дієсл.en

?Shall/Will+Підмет+have+дієсл.en?

-Підмет+shall/will+have+not+ дієсл.en.

Example

Приклад

They had played football by 5 yesterday. Вони зіграли у футбол до 5 вчора.

They have played football already.Вони вже зіграли у футбол.

They will have played football by 5 tomorrow. Вони зіграють у футбол до 5 завтра.

I.Відрізок часу

II.Граматичний вид

The Past

Минулий

The Present

Теперішній

The Future

Майбутній

4.Perfect Progressive/Continuous

Завершено-тривалий=дія-процес з частковим результатом

Дія, що почалась до певного моменту в минулому, тривала протягом певного часу і закінчилась до того моменту або в той момент

Дія, що почалась до моменту розмови, тривала протягом певного часу і продовжується у момент розмови

Дія, що почнеться до певного моменту у майбутньому, триватиме протягом певного часу і все ще відбуватиметься у певний момент

Markers

Показники

For – протягом

Since – з…

For – протягом

Since –з…

У питаннях та відповідях з Howlong – як довго

Since when – з якого часу

For – протягом

Since –з…

У питаннях та відповідях з Howlong – як довго

Since when – з якого часу

Formation

Формоутворення

+Підмет+had+been+дієсл.ing

?Had+Підмет+been+дієсл.ing?

-Підмет+had+not+been+ дієсл.ing.

+Підмет+have/has+been+дієсл.ing

?Have/Has+Підмет+been+дієсл.ing?

-Підмет+have/has+not+been+ дієсл.ing.

+Підмет+shall/will+have+been+дієсл.ing

?Shall/Will+Підмет+havebeen+дієсл.ing?

-Підмет+shall/will+not+have+been+ дієсл.ing.

Example

Приклад

He had been playing football for 2 hours before he got tired. Він грав у футбол 2 години, поки не заморився.

He has been playing football for an hour already. Він грає у футбол вже годину.

He will be playing football for 2 hours before he gets tired. Він гратиме у футбол 2 години, поки не змориться.

Звичайно, кожна модель-схема потребує детального розгляду і пояснення. Так в данній схемі є умовні позначки + (розповідне речення), ?(питальне речення), - (заперечне речення). s/es (закінчення дієслова для 3 особи однини в Present Simple), inf (інфінітив), ed (форма минулого часу дієслова), en (форма дієприкметника I), ing (форма дієприкметника II).

Найпоширенішим способом організації одиниць мовлення з метою засвоєння їх структури є зразки мовлення (ЗМ) – це типова одиниця мовлення, що служить опорою для утворення за аналогією інших одиниць мовлення, які мають таку саму структуру. Наведемо приклад для Present Continuous: I am writing now

You are writing now

He is writing now

We are writing now

They are writing now

Робота із ЗМ передбачає не лише засвоєння його структури, але й оволодіння лексичними одиницями, що наповнюють цю структуру. Проте у кожному конкретному випадку вчитель має чітко уявляти, над чим він працює з учнями у вправі – над граматичною чи над лексичною стороною мовлення.

Ознайомлення учнів із новими граматичними структурами

Ознайомлення учнів із новими граматичними структурами (ГС) має відбуватись у типових ситуаціях мовлення. Вчитель передусім має звернути увагу на функцію цієї ГС, а форма має засвоюватись в нерозривній єдності з функцією. Наведемо приклад фрагменту уроку із поясненням граматичного часу Present Simple:

Сьогдні ми навчимося говорити про те, що ми робимо і не робимо регулярно (кожного дня). Зараз я розповім вам про свої щоденні справи. Слухайте уважно. Зверніть увагу на дієслово після підмета (на присудок).

Everyday I get up at 7 o’clock. I cook & have my breakfast. Then I go to the bath. After it I wear & go to the work. I’m an English teacher at the school. There I have 6 or 7 lessons. After the work I go shopping and come back home. In the evening I prepare for the next working day. Also I watch TV, read books, write e-mails. At last I brush my teeth & go bed.

Яке слово виступало у нас підметом? – Підметом був займенник I.

А якими були присудки? - get up, cook & have, go, wear, come, prepare, watch, read, write, brush.

Так, всі ці дієслова-присудки вжиті у початковій формі (інфінітиві). Ми завжди вживаємо інфінітив у Present Simple після I, you, we, they.

А тепер послухайте розповідь про щоденні справи мого друга. Зверніть увагу на підмет і присудок (читається та сама розповідь лише із заміною підмета і відповідною формою присудка).

Everyday my friend gets up at 7 o’clock. He cooks & has his breakfast. Then he goes to the bath. After it he wears & goes to the work. He is an English teacher at the school. There he has 6 or 7 lessons. After the work he goes shopping and comes back home. In the evening he prepares for the next working day. Also he watches TV, reades books, writes e-mails. At last he brushes his teeth & goes bed.

Яке слово виступало у нас підметом? – Підметом був займенник he.

А якими були присудки? - gets up, cooks & has, goes, wears, comes, prepares, watches, reades, writes, brushes.

Так, завжди вживаємо дієслова із закінченням s/es у Present Simple після he/she/it (3 особа однини).

Автоматизація дій учнів з граматичними структурами

На етапі ознайомлення завдяки використанню кількох ситуацій мовлення і різноманітного лексичного наповнення нової граматичної структури (ГС) починає формуватися така якість граматичної навички як гнучкість. Автоматизованість формується на двох рівнях – на рівні фрази і на рівні понадфразової єдності, де, крім автоматизованості, має бути сформована ще й стійкість навички. Розглянемо види вправ, що використовуються для автоматизації дій учнів з активним граматичним матеріалом.

Вправи, що виконуються на рівні фрази

Вправа на імітацію зразка мовлення, мовленнєве завданняучнів – погодитись з учителем, якщо він правий.

Agree with me if I am right. Say: “true” – if I am right or “false” – if I am not.

- you go to school every day = true

- you do home work every day = true

- you go party every day = false

Вправа на підстановку у зразок мовлення, яка не змінює самої граматичної структури, змінюється лише лексична одиниця. Мовленнєве завдання учнів – сказати, що вони ще роблять щодня.

Now I’ll tell you about one of the activity you do every day. And you’ll tell me about another activity you do every day.

You go to the school every day

- I do my home work every day

- I feed my pets every day

Вправа на навчання повної відповіді на спеціальне запитання. Запитання формулює вчитель, а у своїй відповіді учень вживає ту саму структуру, що і в двох попередніх вправах. Мовленнєве завдання – дати відповідь на запитання.

And now answer my questions. Give full answers.

- What do you do every day, Rita? – I read every day.

- What do you do every day, Yulya? – I play with my friends every day.

Вправа на трансформацію зразка мовлення (у даному випадку із стверджувальної форми в заперечну). Мовленнєве завдання – виправити твердження.

We dance on party every day

- No, we don’t dance on party every day

We eat sweets every day

- No, we don’t eat sweets every day

We go to the cinema every day

- No, we don’t go to the cinema every day

Вправа на самостійне вживання граматичної структури в усному мовленні. Мовленнєве завдання – сказати товаришам, що робить вони і їх однокласники щодня.

Учень – I play football every day

Клас – Maxym plays football every day

Учень – I visit my grandparents every day

Клас – Katya visites her grandparents every day

Роль пісні у вивченні англійської мови

Комплексне рішення практичних, освітніх, виховних і розвиваючих завдань навчання можливе лише за умови впливу як на свідомість учнів так і за допомогою проникнення в їхню емоційну сферу.

Щоб зробити навчання емоційно насиченим, у навчальному курсі англійської мови використовується оригінальний або спеціально створений під навчальні цілі музичний і пісенний матеріал.

Музика й спів можуть зробити неоціненну допомогу у вивченні англійської мови в школі.

Роль пісні у вивченні англійської мови (скачати) wym-1359832765481



Кiлькiсть переглядiв: 2009

Коментарi

  • LttrryPlofe

    2017-12-11 22:31:24

    http://many.earnwin.life many.earnwin.life...

  • ArturLab

    2017-12-11 17:59:26

    http://yjet.menasuzy.ru/52528.htm http://jopyryger.ufizil.ru/2017-12-11-kreditnyy-kalkulyator-s-izmeneniem-procentnoy-stavki.aspx http://xezaj.qikisate.ru/31242.asp http://uxyho.zoqaxaqeno.ru/2017/12/11-52610.aspx [url=http://yjet.menasuzy.ru/99338.htm ]NAB Seesaluse CearfKarf[/url] [url=http://bucixub.lyvalopi.ru/2017/12/11-smotret-foto-golyh-pyatnadcatiletnih-devushek.asp ]eurodia plauple Sespinlelp[/url] [url=http://afysof.bagiw.ru/2017-12-11-99422.asp ]gaphy Weinny Ceft[/url] setruinifemtep rodemi...

  • JoeNoupt

    2017-12-11 17:36:58

    online payday loans best online loans online payday loan [url=https://onlineloans.us.com/]best payday loan online[/url]...

  • SteveJam

    2017-12-11 17:02:34

    [url=http://free-casino-bonus.cf/russkiy-bezdepozitniy-bonus.html]Русский бездепозитный бонус[/url] - Игровые автоматы играть бесплатно без денег, Игровые автоматы онлайн играть денбги рубли....

  • Josephsnigo

    2017-12-11 15:39:05

    [url=https://primedrop.ru]Вотч догс 2[/url] - Ключи steam, FIFA 18....

  • Frankdic

    2017-12-11 14:00:09

    Здравствуйте! Класный у вас сайт Нашел прикольные сервера cs на этом сайте: http://cs-servers-monitoring.ru/ : [b] скачать меню для зомби сервера кс 1 6 [/b] http://cs-servers-monitoring.ru/game/cs [url=http://cs-servers-monitoring.ru/game/csgo] вылетает кс го пиратка на серверах [/url] [b] музыка для сервера css [/b] http://cs-servers-monitoring.ru/game/source [b] сервер майнкрафт аид [/b] http://cs-servers-monitoring.ru/game/minecraft И тут нашёл много интересных новостей про игры и сервера: http://cs-servers-monitoring...

  • RobertSwodo

    2017-12-11 13:44:55

    дизельные насосные установки дну [url=http://safzem.ru/]сафоновский завод энергетического машиностроения официальный сайт[/url]...

  • Williamchags

    2017-12-11 12:45:45

    [url=http://advokat-krym82.ru]advokat-krym82.ru[/url] http://www.xn--h1adz0ax.xn--p1ai...

  • Kevincom

    2017-12-11 07:49:12

    Праздники и события, которые мы отмечаем, обычно не проходят без цветов. Цветы оставляют красочные воспоминания о каждой дате. У каждого человека имеется цветок, которому он отдаёт предпочтение из громадного разнообразия. У нас в богатом цветочном ассортименте можно найти цветы на любой вкус. Если вы не уверены в цветочных предпочтениях того, кому предназначаются цветы, можете остановиться на красивых букетах. Наши букеты собраны профессиональными флористами. Букет из алых роз, нежных орхидей, прекрасных хризантем и других, удивляющих своей красотой цветов, будет чудесным презентом, как даме, так и джентльмену...

  • janiceBaxxt75

    2017-12-11 07:25:58

    [b]Discounts! best makeup products 2017 [/b] [url=http://projectgold.ru/progect11.htm][img]http://projectgold.ru/img/progect11.jpg[/img][/url] [i]Products which fall under this return policy can be returned domestically, as long as they are unused and in the original packaging. No questions asked! If a product that falls under this guarantee is found to be counterfeit, you will get a full refund (shipping costs included).[/i] [url=http://projectgold.ru/progect11.htm][img]http://projectgold.ru/buy...