• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка вчителя зарубіжної літератури та російської мови Крижановської Т. Я.

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/781.gif

/Files/images/я1.jpg

Крижановська Тетяна Ярославіна - вчитель російської мови та зарубіжної літератури.

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/41.2.gifПортфоліо вчителя

Науково-методична тема, над якою працюю:

« Впровадження інноваційних технологій та розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на уроках російської мови та зарубіжної літератури»

Моє педагогічне кредо:

"Якщо не можеш допомогти - не нашкодь, не зламай!"

Які навчальні заклади закінчила, у якому році:

Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О. Пушкіна за спеціальністю "Російська мова та зарубіжна література", 1989 року.

Кваліфікаційна категорія, звання:

- спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії;

- звання: "Старший вчитель".

Місце роботи :

КЗ ,,Новогригорівська Перша гімназія,,

Педагогічний стаж роботи: 35 років.

Нагороди, відзнаки:

Грамота відділу освіти Долинської районної державної адміністрації, 2006 р. ;

Грамота відділу освіти Долинської районної державної адміністрації, 2011 р.;

Грамота Долинської районної державної адміністрації і районної ради, 2013 р.;

Диплом лауреата обласного туру ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2013" у номінації "Російська мова" управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, 2013 р.

- Диплом управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації. Переможець обласного конкурсу методичних розробок уроків "Ідемо на урок: 8 клас", 2016р.

Додаткова інформація про себе :

- керівник ШМО суспільно-гуманітарного циклу;

- керівник літературного гуртка "Пурпурові вітрила";

- пройшла навчання та отримала сертифікат за курсом «Основи інформаційно-комунікаційних технологій»;

- успішно пройшла сертифікаційний тест «Курс Microsoft із цифрових технологій».

- успішно пройшла очні курси за програмою Intel "Навчання для майбутнього" (версія 10).

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/41.2.gif

Опис власного досвіду з теми:

»Впровадження інноваційних технологій та розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на уроках російської мови та зарубіжної літератури"

Вчимося не для школи, а для життя

Античне прислів’я

У сучасному світі, який дедалі більше орієнтується на інтелектуальний та творчий потенціал особистості, лише життєво-компетентна людина спроможна себе реалізувати та досягти успіху.

Все вищезазначене спонукало мене обрати науково-методичну проблему: « Впровадження інноваційних технологій та розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на уроках російської мови та світової літератури»

Основні мотиви вибору зазначеної теми як глобального характеру, так і суто педагогічного:

- перехід до інформаційного суспільства;

- необхідність формування конкурентоздатної особистості, яка може робити власний, духовно-світоглядний вибір;

- потреба в нових компонентах знань, необхідних людині для успішної реалізації в житті.

Компетентності у сфері пізнавальної діяльності грунтуються, на думку російських учених на засвоєнні шляхів самостійного отримання знань з різноманітних джерел інформації та навичках їх використання для вирішення поставлених завдань; на вмінні організовувати, планувати, керувати власною діяльністю і діяльністю інших, проводити рефлексію. Тому постійно прагну:

- виховувати толерантне ставлення до іншої точки зору, повагу до інших національних традицій;

- розвивати полікультурні компетентності дитини, уміння здобувати інформацію з різних літературних джерел та застосовувати її для індивідуального розвитку та само­вдосконалення;

- розвивати вміння використовувати набуті знання у житті, не боятися нестандартних рішень.

Реалізувати ці завдання допомагає застосування нових педагогічних технологій з високим компетентнісноутворювальним потенціалом, таких як: особистісно-зорієнтована методика, інтерактивне, ситуаційне навчання, проектний метод, технологія портфоліо та ін.

Інтерактивне навчання розглядаю як багатовимірне явище. Серед багатьох форм і методів інтерактивну ( індивідуальна, парна, групова робота, дослідницькі проекти, рольові ігри тощо)

Актуальність проблеми ХХІ століття – час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення.
Комп’ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери повсякденної діяльності суспільства, тому широке запровадження комп’ютерної техніки у процесі навчання є важливим завданням педагогів.

Ефективності уроку можна досягти, коли зміст матеріалу оптимально поєднується з доцільними й результативними формами роботи, що реалізуються за допомогою сучасних засобів навчання, якими є комп’ютерні та мультимедійні технології. Вони уможливлюють модернізацію уроку, посилюють активність учнів, забезпечують наочність,емоційність, індивідуалізацію і диференціацію навчання. Завдяки ІКТ удається досягти інформаційної насиченості матеріалу, збільшити обсяг самостійної роботи – індивідуальної, групової, фронтальної, активізувати діяльність учнів під час виконання значної кількості завдань.

Слід зазначити, що урок з комп’ютерним забезпеченням, крім звичайної, має ще й технологічну мету, адже діалог з учнем відбувається через комп’ютер, який виступає в ролі третього компонента навчання – індивідуального для кожного школяра. При цьому важливо, що учень сам визначає темп роботи з програмою.

Початок ХХІ сторіччя відзначений якісно новими явищами й процесами, які охоплюють різні аспекти життєдіяльності суспільства, інтеграцією освіти до світового рівня, обов’язковими для якого є доступність і якість. Але за загальною доступністю і якістю важливо не втратити обдаровану й здібну дитину.

То ж виявлення розумової обдарованості (інтелектуальної чи творчої), спеціальних здібностей у дітей, їх розвиток і реалізація є однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики. Обдарованість – складне, багатогранне явище. Кожна обдарована дитина – індивідуальність, що потребує особливого підходу.

Плануючи роботу з обдарованими дітьми, я досягаю належної змістової наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової аналітичної, розвиваючої, творчої діяльності. Поєдную групові та індивідуальні заняття на уроках і в позаурочний час. Підбираю зміст так, щоб навчальна інформація доповнювалась науковими відомостями, забезпечуючи високий темп освоєння інформації учнями.

Серед методів навчання обдарованих учнів, які застосовую, превалюють самостійна робота,пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь і навичок.

Важливий спектр діяльності вчителя – це індивідуальна позакласна робота, яка передбачає виконання різноманітних завдань, участь в очних і заочних олімпіадах, конкурсах на кращу науково-дослідну роботу. Така форма роботи забезпечує педагогічний супровід розвитку інтересів і нахилів учнів, допомагає їм в обранні профілю позашкільних занять.

Одним із напрямків моєї роботи з обдарованими учнями є підготовка їх до предметних олімпіад. І, як результат, учні нашої школи – активні учасники різноманітних конкурсів, переможці районної олімпіади.

Яким повинен бути сучасний урок російської мови?

Сучасний урок в ідеалі не повинен бути обмеженим предметом і вчителем. Схема проведення уроку припускає декілька етапів.

На уроках російської мови використовую наступні форми при подачі матеріалу і оцінюванні знань учнів за допомогою інформаційних технологій: інформаційно-навчальні програми, тести, проекти, навчальні фільми, презентації.

Я починаю використовувати мультимедія - технології з 5 класу. Особливе місце в цьому відводиться грі.

Урок повинен приносити задоволення як вчителю так і учню. Эфективний урок – це урок, на якому цікаво і вчителю, і учню. Задача вчителя – формувати стійкі пізнавальні інтереси учнів. Ця задача на уроці може бути вирішена шляхом використання індуктивного способу оволодіння новими знаннями, виділення в мовному матеріалі цікавих фактів, використання проблемних і ігрових завдань, ілюстративного матеріалу: малюнків,схем, ілюстрацій, таблиць.

В одній із своїх мініатюр відомий російський письменник Володимир Солоухін розповів про випадок, який відбувся з європейськими туристами в Японії: їх привезли на поляну, з якої добре видно гору Фудзіяму, і залишили там на декілька годин. А коли туристи поскаржились: «Ми приїхали в Японію подивитися, а не сидіти без діла на одному місці», – японці ввічливо заперечили і показали програму. В програмі було записано: з 9 ранку до 11.30 – милування.

Милування… В цьому весь секрет пізнання краси, те, про що говорив і Микола Рилєнков: «Здесь мало увидеть, здесь нужно всмотреться… Здесь мало услышать, здесь вслушаться нужно, чтоб в душу созвучья нахлынули дружно…».

Урок російської мови повинен бути уроком-милуванням, уроком осягнення краси російської мови, його невичерпних можливостей. На кожному уроці учням необхідно «всматриваться и вслушиваться» в мову, і тоді прийде розуміння його законів, його правил, його системи.

Велику увагу приділяю домашнім завданням. Як правило, вони диференційовані, творчі.

Новітні технології, безперечно, потрібні. Бо вони активізують процес навчання, роблять його ефективнішими. Але перетворювати їх на самоціль недоречно. Інновації ні в якому плані не повинні витісняти на другий план традиційні методи, форми та прийоми роботи на уроці. Урок, нашпигований новітніми технологіями, може мати зворотній результат, коли діти не розуміють, для чого вони використовували такі методи, про що нове вони дізналися під час вивчення теми. Ось чому має бути дозоване, фрагментарне використання новітніх технологій.

Також у своїй роботі я використовую педагогічну технологію «Ситуація успіху». Народження педагогічної технології «Створення ситуації успіху зумовлене самим життям. Школа має готувати успішну людину. А не невдах, які ламаються від перших труднощів.

А базується вона на працях А. С. Макаренка, В. О Сухомлинського та інших видатних педагогів. Наприклад у своїй педагогічній діяльності А. С. Макаренко розробив ідею «завтрашньої радості», а В. О. Сухомлинський розвинув цю ідею у своїй «Школі радощів».

Ситуація успіху – це суб’єктивний психічний стан, для якого характерне задоволення дитиною наслідком фізичної або моральної напруги під час виконання якоїсь справи. Ця ситуація має місце тоді, коли сама дитина визначає досягнуте як успіх, як уміння здолати свою боязкість, незнання, психологічну вразливість та інші види труднощів. Вона здатна змінити стиль життя юної особи, поліпшити взаємини з оточенням.

Учні активно залучалися до роботи,навчилися користуватися різними джерелами інформації, працювати в команді, тобто прислухатися та допомагати одне одному. Зникла нервовість.

Школярі навчилися користуватися різноманітними мовознавчими джерелами. Із задоволенням брали участь у різноманітних шкільних конкурсах, вікторинах, проектах, предметних тижнях. В учнів з’явилося почуття відповідальності за результати роботи в команді.

Наші вихованці повинні усвідомити, що задарма в житті нічого не дається, до всього необхідно докласти зусиль. Успіх завжди еквівалентний витраченим зусиллям.

В. О. Сухомлинський писав: «Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. Дитяча душа як чистий аркуш паперу… Записи на ньому роблять батьки, друзі, оточення. Та чи не найважливішими є записи, зроблені педагогом на чистому аркуші дитячої душі. І головними його гаслами в цій роботі мають стати такі: «Допоможи! Не нашкодь!»- це і є моє заповітне життєве кредо.

Список літератури

1. Збірник комунікативно-ситуативних вправ щодо розвитку життєвих компетентностей учнів: Зарубіжна література. 5 – 11 класи. Укладачі: Мельникова Л.В., Бібік С.В., Соколова Т.Є.// Заг. Ред.. Ціка І.Г. – Донецьк, 2010. – 172 с.

2. Сафарян С. Формування компетентної особистості починати з себе// Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2011. - № 1. - С 8 -10.

3. Ксензова Г.Ю. Перспективные школьные технологии. - М.: 2001. -76с.

4. Побірченко Н. Інноваційні підходи до підготовки майбутніх вчителів у контексті реформування системи вищої педагогічної освіти. Рідна школа. - 2003.-№3. с. 5-7.

5. Артемчук Г. Про сучасні підходи до вивчення та викладання іноземних мов, .- Рідна школа 2003. - № 9. с.15-16.

6. Никишина И. В. Инновационные педагогические технологии и организация учебно-воспитательного и методического процессов в школе: использование интерактивных форм и методов в процессе обучения учащихся и педагогов. Волгоград , 2007. С.

Кiлькiсть переглядiв: 3613

Коментарi

  • Валентина

    2014-11-21 19:55:06

    Красиве портфоліо)......

  • Світлана

    2014-03-13 15:15:52

    Дуже гарне портфоліо)...