Інформаційні технології дозволяють
мені розмовляти зі школярами їх мовою
Сьогодні процес інформатизації охопив всі сторони життя сучасного суспільства. Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта – всі ці питання постійно перебувають у полі уваги не тільки вчителів. Вчитель має усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід спрямувати не тільки на засвоєння учнями знань, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток здібностей у пізнанні нового,незнайомого, на створення умов для розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми, реалізації своїх вмінь як в освітній діяльності, так і загалом в суспільстві.
Пошук нових форм і методів навчання в наш час – явище не тільки закономірне, але й необхідне. У вільній школі, до якої ми йдемо, кожен повинен працювати так, щоб використовувати всі можливості особистості.
У школі особливе місце повинно відводитися таким формам занять, що забезпечують участь кожного учня у проведенні уроку.
Головними перевагами пропонованих технологій полягає в тому, що вони дозволяють інформатизувати учбовий процес. Цілі такого навчання спираються на потенційні можливості комп’ютера як засобу пізнавально-дослідницької діяльності. Тому сьогодні в традиційну схему «учитель – учень - підручник» вводиться нова ланка – комп’ютер, а в шкільну свідомість – комп’ютерне навчання.
Комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів. При цьому нові засоби навчання дозволяють органічно поєднувати інформаційно-комунікативні технології з методами творчої та пошукової діяльності. Сьогодні впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес є невід’ємною частиною шкільного навчання.
Процес організації навчання школярів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє:
- зробити цей процес цікавим;
- ефективно вирішувати проблему наочності навчання;
- індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різноманітних завдань;
- самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки;
- здійснювати самостійну навчально - дослідницьку діяльність (моделювання, метод проектів , розробка презентацій, публікацій тощо) розвиваючи тим самим у школярів творчу активність.
Швидкість зміни інформації у сучасному світі настільки висока, що гостро постає питання формування у дитини оптимальних комплексів знань і способів діяльності, формування інформаційної компетенції, що забезпечить універсальність її освіти.
У розв’язанні цих проблем важливе місце відводиться комп’ютерному програмному забезпеченню освітнього процесу в цілому, а отже і мультимедійним технологіям зокрема.
Вчитель застосовуючи комп’ютер та проектор, отримує потужний інструмент для подання інформації в різноманітній формі. В якості джерела інформації можна використовувати педагогічні програмні засоби та власноруч створені презентаційні та проектні програми.
Мультимедійні засоби навчання є перспективним і високоефективним інструментом. Завдяки цій технології можна підняти процес навчання на якісно новий рівень.
Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках справа непроста, оскільки вимагає певних витрат на підготовку. Крім того, вчитель повинен володіти навиками роботи з різними програмними продуктами, щоб підготувати якісний комп’ютерний супровід уроку.
І так як сучасне інформаційне суспільство ставить перед школою завдання підготовки випускників, здатних гнучко адаптуватися у різних життєвих ситуаціях; самостійно критично мислити; грамотно працювати з інформацією; бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня, тому кожний вчитель повинен намагатися урізноманітнити форми роботи так, щоб кожна дитина відчула необхідність своєї присутності на занятті, щоб у кожного учня виховати любов до свого предмета. А результат залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності.
І тільки тоді урок, на якому будуть створені реальні умови для інтелектуального , соціального, морального становлення особистості учня, які дозволять досягти високих результатів у навчанні стане сучасним, який вимагає сьогодення.
Реалізація будь-якої технології навчання залежить від підготовленості вчителя. Важливо, щоб його діяльність відповідала таким вимогам:
- передбачати перспективу;
- самоосвіта;
- поінформованість про сутність інноваційних освітніх технологій;
- використання сучасного навчально-методичного оснащення.
Орієнтація на новаторські педагогічні технології не повинна бути бездумною самоціллю в діяльності педагога.
В інформаційному світі виграє той,
хто вміє та хоче отримувати нову інформацію
та вчиться використовувати її собі на користь.
Е. Тофлер
На запитання «Якою має бути школа ХХІ століття?» учні 9 – 11 класів відповіли: з доступом до мережі Інтернет, планшетами, електронними підручниками, відео уроками. Якими ж навичками повинен володіти педагог для навчання таких учнів?
Будь-яка освітня інновація повинна спиратися насамперед на потреби школярів.
Розумне використання мультимедійних технологій.
Проблема самоосвіти педагога стала особливо актуальною в умовах модернізованого інформаційного суспільства, де уміння знайти інформацію та працювати з нею є ключовими компетентностями.
Досконало опанувати Інтернет - технології вчителеві не завжди вдається, але переважна більшість педагогів знайомиться з ними на курсах підвищення кваліфікації та самостійно.
Загальновідомо,що будь-яка діяльність людини втрачає сенс якщо в її результаті не створюється якийсь продукт чи немає хоч найменших досягнень. Тому окрім накопичення різноманітних паперових матеріалів, учитель може використати можливості Інтернет - мережі, а саме:
- публікувати матеріали на сайтах фахових видань;
- брати участь у різноманітних проектах, конкурсах;
- Розміщувати у блозі, на сайті вчителя власні розробки уроків, робіт учнів, творчі звіти;
Самоосвіта – це постійна діяльність учителя.
Наразі інформаційно – комунікаційні технології – це, звичайно, не панацея для вирішення усіх освітніх проблем, але це дуже хороший помічник педагога. Однак до того часу, поки вчитель не використовуватиме новинок освітніх технологій з Інтернет – джерел, наша школа буде користуватися лише надбаннями минулого і не розвиватиметься по-новому, а консервативні підходи до навчання учнів гальмуватимуть розвиток освітніх процесів.
Хто осягає нове плекаючи старе,
той може бути вчителем.
Конфуцій
Використання сервісу ютуб в навчальному процесі.
У комп’ютерному всесвіті важко зорієнтуватися іноді навіть досвідченій людині. Наші учні часто ідуть попереду нас стосовно віртуального простору. Один із сервісіа Інтернету на який би я хотіла звернути увагу, - це ютуб. Цей сервіс призначений для перегляду і розміщення створеного користувачами відео зі всього світу в Інтернеті і містить різні категорії: новини, мистецтво, освіта. Можна створювати власне навчальне відео і розміщувати його в ютубі.
Технології ніколи не замінять
учителя. Але вчитель, який
ефективно застосовує технології для
розвитку своїх учнів, замінить того,
хто ними не володіє.
Шеріл Нуссбаум Біч
Сьогодні вчителі створюють сайти і блоги. За допомогою власного інтернет-ресурсу вони завжди мають можливість ділитися досвідом роботи з спільнотою колег-однодумців, з учнями та їх батьками. Персональний сайт має функцію сховища методичних матеріалів, корисних посилань і власних напрацювань.
Крім того, персональний сайт може використовуватися як періодичне видання , яке дає можливість педагогу та його учням публікувати свої роботи. Створивши власний сайт в Інтернет - мережі вчитель стає на шлях постійного саморозвитку.
Твітер – мікроблогтінг в маси. Користуються прості люди, зірки шоу-бізнесу, перші люди держави та ін..
Фейсбук – найбільша соціальна мережа в світі. Проект був створений геніальним програмістом Марком Цукербергом.
Які сервіси Гугла має знати педагог і повинен вміти ними користуватися?
- Документи – спільне збереження та редагування документів.
- Групи – спільна діяльність, планування роботи, обговорення.
- Блоги – співпраця, рефлексія, публікації, коментування.
- Пошук.
- Форми – опитування, дослідження.
- Фотографії – співпраця.
- Календар – планування роботи.
- Відеочат.
- Пошта – обмін інформацією.
- Конструктор сайту.
http://ru.calameo.com/read/00226054406146d635299