«Кейс інновацій»

Топ-десятка найефективніших сучасних форм, методів та технологій навчання на уроках російської мови та зарубіжної літератури.

Використання Gooqle-сервісів

Підготувала вчитель КЗ

«Новогригорівської Першої ЗШ І –ІІІ ступенів»

Крижановська Тетяна Ярославівна

Інформаційні технології дозволяють

мені розмовляти зі школярами їх мовою

Сьогодні процес інформатизації охопив всі сторони життя сучасного суспільства. Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта – всі ці питання постійно перебувають у полі уваги не тільки вчителів. Вчитель має усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід спрямувати не тільки на засвоєння учнями знань, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток здібностей у пізнанні нового,незнайомого, на створення умов для розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми, реалізації своїх вмінь як в освітній діяльності, так і загалом в суспільстві.

Пошук нових форм і методів навчання в наш час – явище не тільки закономірне, але й необхідне. У вільній школі, до якої ми йдемо, кожен повинен працювати так, щоб використовувати всі можливості особистості.

У школі особливе місце повинно відводитися таким формам занять, що забезпечують участь кожного учня у проведенні уроку.

Головними перевагами пропонованих технологій полягає в тому, що вони дозволяють інформатизувати учбовий процес. Цілі такого навчання спираються на потенційні можливості комп’ютера як засобу пізнавально-дослідницької діяльності. Тому сьогодні в традиційну схему «учитель – учень - підручник» вводиться нова ланка – комп’ютер, а в шкільну свідомість – комп’ютерне навчання.

Комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів. При цьому нові засоби навчання дозволяють органічно поєднувати інформаційно-комунікативні технології з методами творчої та пошукової діяльності. Сьогодні впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес є невід’ємною частиною шкільного навчання.

Процес організації навчання школярів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє:

- зробити цей процес цікавим;

- ефективно вирішувати проблему наочності навчання;

- індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різноманітних завдань;

- самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки;

- здійснювати самостійну навчально - дослідницьку діяльність (моделювання, метод проектів , розробка презентацій, публікацій тощо) розвиваючи тим самим у школярів творчу активність.

Швидкість зміни інформації у сучасному світі настільки висока, що гостро постає питання формування у дитини оптимальних комплексів знань і способів діяльності, формування інформаційної компетенції, що забезпечить універсальність її освіти.

У розв’язанні цих проблем важливе місце відводиться комп’ютерному програмному забезпеченню освітнього процесу в цілому, а отже і мультимедійним технологіям зокрема.

Вчитель застосовуючи комп’ютер та проектор, отримує потужний інструмент для подання інформації в різноманітній формі. В якості джерела інформації можна використовувати педагогічні програмні засоби та власноруч створені презентаційні та проектні програми.

Мультимедійні засоби навчання є перспективним і високоефективним інструментом. Завдяки цій технології можна підняти процес навчання на якісно новий рівень.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках справа непроста, оскільки вимагає певних витрат на підготовку. Крім того, вчитель повинен володіти навиками роботи з різними програмними продуктами, щоб підготувати якісний комп’ютерний супровід уроку.

І так як сучасне інформаційне суспільство ставить перед школою завдання підготовки випускників, здатних гнучко адаптуватися у різних життєвих ситуаціях; самостійно критично мислити; грамотно працювати з інформацією; бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня, тому кожний вчитель повинен намагатися урізноманітнити форми роботи так, щоб кожна дитина відчула необхідність своєї присутності на занятті, щоб у кожного учня виховати любов до свого предмета. А результат залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності.

І тільки тоді урок, на якому будуть створені реальні умови для інтелектуального , соціального, морального становлення особистості учня, які дозволять досягти високих результатів у навчанні стане сучасним, який вимагає сьогодення.

Учитель і педагогічні технології

Реалізація будь-якої технології навчання залежить від підготовленості вчителя. Важливо, щоб його діяльність відповідала таким вимогам:

- передбачати перспективу;

- самоосвіта;

- поінформованість про сутність інноваційних освітніх технологій;

- використання сучасного навчально-методичного оснащення.

Орієнтація на новаторські педагогічні технології не повинна бути бездумною самоціллю в діяльності педагога.

Використання потенційних можливостей мережі Інтернет для організації самоосвітньої діяльності педагогічних працівників

В інформаційному світі виграє той,

хто вміє та хоче отримувати нову інформацію

та вчиться використовувати її собі на користь.

Е. Тофлер

На запитання «Якою має бути школа ХХІ століття?» учні 9 – 11 класів відповіли: з доступом до мережі Інтернет, планшетами, електронними підручниками, відео уроками. Якими ж навичками повинен володіти педагог для навчання таких учнів?

Будь-яка освітня інновація повинна спиратися насамперед на потреби школярів.

Розумне використання мультимедійних технологій.

Проблема самоосвіти педагога стала особливо актуальною в умовах модернізованого інформаційного суспільства, де уміння знайти інформацію та працювати з нею є ключовими компетентностями.

Досконало опанувати Інтернет - технології вчителеві не завжди вдається, але переважна більшість педагогів знайомиться з ними на курсах підвищення кваліфікації та самостійно.

Загальновідомо,що будь-яка діяльність людини втрачає сенс якщо в її результаті не створюється якийсь продукт чи немає хоч найменших досягнень. Тому окрім накопичення різноманітних паперових матеріалів, учитель може використати можливості Інтернет - мережі, а саме:

- публікувати матеріали на сайтах фахових видань;

- брати участь у різноманітних проектах, конкурсах;

- Розміщувати у блозі, на сайті вчителя власні розробки уроків, робіт учнів, творчі звіти;

Самоосвіта – це постійна діяльність учителя.

Наразі інформаційно – комунікаційні технології – це, звичайно, не панацея для вирішення усіх освітніх проблем, але це дуже хороший помічник педагога. Однак до того часу, поки вчитель не використовуватиме новинок освітніх технологій з Інтернет – джерел, наша школа буде користуватися лише надбаннями минулого і не розвиватиметься по-новому, а консервативні підходи до навчання учнів гальмуватимуть розвиток освітніх процесів.

Використання сервісів

Хто осягає нове плекаючи старе,

той може бути вчителем.

Конфуцій

Використання сервісу ютуб в навчальному процесі.

У комп’ютерному всесвіті важко зорієнтуватися іноді навіть досвідченій людині. Наші учні часто ідуть попереду нас стосовно віртуального простору. Один із сервісіа Інтернету на який би я хотіла звернути увагу, - це ютуб. Цей сервіс призначений для перегляду і розміщення створеного користувачами відео зі всього світу в Інтернеті і містить різні категорії: новини, мистецтво, освіта. Можна створювати власне навчальне відео і розміщувати його в ютубі.

Технології ніколи не замінять

учителя. Але вчитель, який

ефективно застосовує технології для

розвитку своїх учнів, замінить того,

хто ними не володіє.

Шеріл Нуссбаум Біч

Сайт учителя

Сьогодні вчителі створюють сайти і блоги. За допомогою власного інтернет-ресурсу вони завжди мають можливість ділитися досвідом роботи з спільнотою колег-однодумців, з учнями та їх батьками. Персональний сайт має функцію сховища методичних матеріалів, корисних посилань і власних напрацювань.

Крім того, персональний сайт може використовуватися як періодичне видання , яке дає можливість педагогу та його учням публікувати свої роботи. Створивши власний сайт в Інтернет - мережі вчитель стає на шлях постійного саморозвитку.

Соціальні мережі

Твітер – мікроблогтінг в маси. Користуються прості люди, зірки шоу-бізнесу, перші люди держави та ін..

Фейсбук – найбільша соціальна мережа в світі. Проект був створений геніальним програмістом Марком Цукербергом.

Сервіси Гугла для професійного розвитку вчителів

Які сервіси Гугла має знати педагог і повинен вміти ними користуватися?

- Документи – спільне збереження та редагування документів.

- Групи – спільна діяльність, планування роботи, обговорення.

- Блоги – співпраця, рефлексія, публікації, коментування.

- Пошук.

- Форми – опитування, дослідження.

- Фотографії – співпраця.

- Календар – планування роботи.

- Відеочат.

- Пошта – обмін інформацією.

- Конструктор сайту.

http://ru.calameo.com/read/00226054406146d635299

Кiлькiсть переглядiв: 897

Коментарi