http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/41.2.gif

Розробка уроку класним керівником 6 класу - Крижановською Т.Я.

Перший урок на тему:

"Кіровоградщина - мій рідний край у центрі України"

Мета: ознайомити учнів з історією Кіровоградщини від найдавнішого часу до наших днів; формувати свідому громадянську позицію; виховувати любов до рідної землі - Кіровоградщини.

Обладнання: карта України, карта Кіровоградської області, символіка Кіровоградщини, виставка книжок, тлумачні словники, портрети В.О.Сухомлинського, М.В.Гоголя, картонки.

Шануймо славу прадідів своїх ,

Шануймо сьогодення і минуле,

Історії священний оберіг

І затишну оселю над Інгулом.

В. Шурапов

Хід уроку

- Мотиваційний етап

(Забезпечення емоційної готовності до уроку). Вправа

«Обмін побажаннями».

Вчитель:

( Читання вірша Б.Окуджави «Давайте говорить друг другу комплименты»).

Давайте восклицать, друг другом восхищаться,

Высокопарных слов не надо опасаться.

Давайте говорить друг другу комплименты,

Ведь это всё любви счастливые моменти.

- Що таке комплімент?

( Комплімент - люб'язні, приємні слова).

- Для чого потрібні комплементи у спілкуванні людей?

- В яких випадках їх потрібно говорити?

- Чи доводилось вам говорити ці »высокопарные слова»- компліменти? Кому? Скажіть друг другу комплімент, щоб в серці кожного поселився промінчик сонця і грів душу своїм теплом.

Вчитель: Сьогодні ми з вами будемо мандрувати степовими стежинами рідного краю - Кіровоградщиною.

Тема нашого першого уроку: « Кіровоградщина - мій рідний край у центрі України».

Перша стежина:» Ознайомлення». Знання історії свого краю, міста чи села не просто ознака освіченої людини а й вимога сучасності. Інтерес і любов до малої Батьківщини розпочинається з куточка, де ми народилися, де розташований наш дім. Щодня ми ходимо рідними вулицями , й вони здаються нам звичними, буденними. Але, коли придивитися уважніше, то побачиш багато цікавого, яке ми не помічаємо: кам'яний млин на березі річки,

височенний курган у степу, порослий ковилою. Все це наша історія, пам'ять нашого народу.

Як ви розумієте поняття »рідний край?»

Вживаючи поняття «рідний край», ми маємо на увазі ту територію (землю), де народжується і живе кожна людина, - це і рідне місто, селище. Село, вулиця, де вона виросла, мешкає і навчається. Таким місцем для нас є Кіроровоградщина. Варто знати про місцину , де народився і живеш, не тільки для себе, але й для того, аби розповісти про неї друзям та близьким. Друга стежина «Візитка».

Між широким Дніпром і Південним Бугом розкинулася щедра земля Кіровоградщини. Дві могутні ріки обіймають її, а перетинають десятки рік і річечок, що, мов разки намиста, розсипані по всьому краю - Біанка, Синюха, Ятрань, Інгул, Сугоклея...

У степовій тиші бережуть свої таємниці мовчазні кам'яні баби. Вони бачили спустошливі набіги кочівників, невтішні сльози полонянок, зблиски козацьких шабель. Багато козаків полягло серед ковилового степу, та жива й понині козацька слава й козацька звитяга, оспівані у піснях та думах.

Нападали на наш край і литовські феодали, і турецько-татарські орди, і німецько-фашистські окупанти. Скільки славних імен пов'язано з цим краєм! Вправа «Незакінчене речення». Кіровоградщина - це...

Орієнтовні одповіді: перлина степу, географічний центр України, рідна земля, родючі чорноземи, степова Еллада, щедра земля українська, житниця України. «Чи знаєте ви що Кіровоградщина —...»

...край машинобудівників і хліборобів, працьовитих та гостинних людей, які створюють сучасні машини й технології, плекають високі врожаї; ..край унікальних чорноземів, що демонструються як еталонні в Паризькому музеї мір та ваги.

Третя стежина: »Населення».

Населення області становить 1 млн. 10 тис. осіб (2,2%населення України). З них 384,6 тисячі - сільське, 635,4 тисячі - міське. Особливістю національного складу населення Кіровоградщини є її багато національність: на території області проживають представники 98 національностей і народностей: українці ( 90,1%), росіяни(7,5%), молдовани, білоруси, вірмени, болгари, євреї, цигани, корейці та інші(2,4%). Розміщення населення нерівномірне: найбільш щільно заселені міста та приміські зони.

Четверта стежина: «Символіка краю».

Особливості історії та природи краю відображає її символіка.

Центральною фігурою герба та прапора є скіфський степовий орел - один з найдавніших зразків орлиної символіки, знайдений під час розкопок Мельгуновського кургану у 1763 році. Золотий орел символізує рідну землю, спадковість її поколінь, духовне відродження герба підкреслює багатство хліборобського краю, дубове листя - могутність і витривалість. Кольори символіки - синій, червоний (малиновий), золотий (жовтий) - підкреслюють давні козацькі традиції та багатство землі степової України. (Проект герба та прапора Кіровоградської області розробили В. Кривенко, В. Сибірцев, К Шляховий. Символіка була затверджена 29 липня 1998 року та 23 жовтня 1998 року рішенням Кіровоградської обласної ради від 29 липня 1998 року).

П'ята стежина: " 3 глибини тисячоліть»

Кожен, хто цікавиться минулим, здобуває інформацію з книжок, журналів, а тепер все більше — з мережі Інтернет. А де беруть відомості про давні події автори історичних публікацій? їм доводиться здійснювати наукові пошуки, збираючи по крупинках те, що вже давно стерлося з пам'яті людей.

На допомогу дослідникам приходить археологія - наука, яка вивчає наше минуле на основі матеріальних решток життєдіяльності людини. Найдавніша історія нашого краю сягає в глибину тисячоліть.

Шоста стежина: «Історична»

- Назвіть дату утворення Кіровоградської області, (10 січня 1939 року).

- Що вам відомо про суворі випробування наших земляків під час Другої світової війни. (Кіровоградщина втратила 92 тисячі 860 чоловік; в оборонних та наступальних боях загинуло 152 тис. 155 осіб; 135 наших воїнів-земляків удостоєно звання Героя Радянського Союзу).

З нашим краєм пов'язане життя відомих історичних постатей - таких як Б. Хмельницький, С.Потоцький, П.Дорошенко, І.Сірко.

Сьома стежина:«Географічна»

Кіровоградщина лежить у межах двох фізико-географічних лон — степової і лісостепової.

• Яка, на вашу думку, зона найбільша? (Степова).

- Які корисні копалини має багата Кіровоградська земля? (Буре вугілля, рудна сировина, сировина для атомної енергетики (уран)., нерудні корисні копалини,

золото, мідь, хром, вольфрам, олово, вісмут, свинець, берилій, сурма, тантал, ніобі тощо).

- Чим відома Кіровоградська область в Україні та за її межами? (Виробництвом 13,5

- Що є найбільшим багатством Кіровоградщини? (Унікальніродючі чорноземи).

Восьма стежина: «Культурна».

- Культура - це та перлина, яку з давніх-давен плекала паша степов Кіровоградщина. Поясніть, чому нашу область називають серцем української культури (Вона с колискою нашого професійного українського театру, заснованого корифеями - М. Кропивницьким, Тобілевичем, М. Старицьким, Саксаганським, М. Садовським, І Садовською- Баршнпті, М. Заньковсцькою.

Дев'ята стежина: «Літературне життя"

І. Котляревський - перебував у Новомиргороді під час військової служби.

Через поселення краю пролягає під час південного заслання шлях

російського поета О.Пушкіна.

- 1825 року в Єлисаветграді зупинявся висланий до Одеси польський поет А

Міцкевич.

- П.Куліш - український письменник , збирав матеріали до своїх

Записок про Південну Русь»

- А.Фет - російський письменник - проходив військову службу.

- М. Вовчок - відвідала також Кіровоградський край.

Через нашу землю пролягли стежки, якими ходив у дитинстві великий поет і національний пророк - ... (Тарас Шевченко).

Саме тут засяяли таланти засновників українського професійного театру ... (Маркс Кропивницького, Івана Карпенка-Карого, Панаса Саксаганського, Марії Заньковецької тощо).

Наша земля дала класичній літературі письменника і державного діяча .. (Володимира Винниченка), неосяжного мрійника ... (Юрія Яновського). талановита) поетів ... (Євгена Маланюка, Юрія Дарагана, Арсена Тарковського, Валерія Гончаренка) філософа... (Дмитра Чижевського).

Яскраву сторінку в історії вітчизняної і світової педагогіки вписав наш земляк, видатний педагог ... (Василь Сухомлинський).

Десята стежина: «Вітальна».

Якою ви побачили Кіровоградщину, прочитавши усний журнал? (Самостійна робота).

к-

ІРОВОГРАДЩИНА

Складіть вітання-побажання Кіровоградщині з нагоди її чудового ювілею – 75-річчя від дня створення, використовуючи дієслова: « Жити. Рости. Міцніти. Цвісти. Розвиватися. Красуватися. На добро сподіватися».

Не можна не сказати добре слово про поетесу рідного краю Овчаренко Валентину Ігорівну, яка з дитинства закохана в поезію, і все, що в неї на душі, вона переносить в поетичні рядки. Свою зорю в поезії вона відкрила гарячим серцем. (Учні читають по куплету вірш поетеси рідного краю В.І. Овчаренко »Символ кохання» написаний на різнокольорових листочках і прикріплюють їх на дошці у формі віночка. Посередині слово Кіровоградщина).

Одинадцята стежина:»Кіровоградщина сьогодення». Заключне слово учителя

Ось і закінчується наш урок. Сподіваюся, ви зрозуміли, якою була Кіровоградщина вчора, якою є сьогодні, і буде у майбутньому.

Вивчайте свій край, бо, як сказав Григорій Сковорода, «пізнай свій край... себе, свій народ, свою землю - і ти побачиш свій шлях у життя».

Гідно цінуйте цю часточку щедрої української землі, ім'я якій - Кіровоградщина.

... Ось такий він - сучасний портрет нашого древнього краю. Кіровоградщина сьогодні - це земля хліборобів і енергетиків, шахтарів і машинобудівників, митців і спортсменів. У них, в їх праці, мріях і любові — її слава, її гордість, її майбутнє! В цьому році також виповнюється ювілейна дата нашому Долинському району - 90 років від дня його заснування.

Вчитель

На початку уроку ви говорили один одному компліменти, а зараз я хочу комплімент уривком із свого власного вірша « Моє призвание - учитель»

... Очень хочется мне вам судьбу предсказать,

Чтоб вам в жизни везло, и не знали преград,

Чтобы смело по жизни шагать вы могли,

Чтоб не знали ни горя, ни зла, ни беды,

Чтобы все, что задумали, как в сказке сбывалось,

Чтобы люди хорошие в жизни встречались...

... Но, когда вхожу в класс, вижу лица детей,

В тот же миг забываю о проблемах своих.

Посмотрю я в глаза дорогим своим детям,

Что увидела в них???

Пусть будет секретом... ( Остаётся секретом)

Підсумок уроку

IV. Творче завдання

- Скласти список джерел та інформації про рідний край.

- Скласти довідник краєзнавців рідного краю.

Скласти розповідь на тему «Моє відкриття рідного краю
Кiлькiсть переглядiв: 612

Коментарi