Мельниченко Оксана Борисівна, вчитель початкових класів, стаж роботи 27 років

Штрихи досвіду моєї роботи з використанням інноваційних технологій навчання

Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності - спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей та здібностей учнів, здатних знаходити нові шляхи розв’язання практичних завдань, творчо застосовувати набуті знання у майбутньому.

Розв’язання цих актуальних проблем можливе лише на основі широкого запровадження нових педагогічних технологій., спрямованих на розвиток творчих здібностей та нахилів особистості.

В основу своєї роботі спираюсь на використання особистісно орієнтованого навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самоцінність , впроваджую також інформаційно-комунікаційні технології, інтерактивні та ігрові.

З досвіду роботи по використанню інтерактивних технологій я прийшла до висновку, що особливістю інтерактивного навчання є підготовка молодої людини до життя і громадської активності в громадянському суспільстві та демократичній правовій державі. Це потребує активізації навчальних можливостей учнів.

Уроки повинні формувати основні пізнавальні та громадянські вміння, а також навички і зразки поведінки; пробуджувати у дітей інтерес та мотивацію, навчати самостійного мислення та дій.

За умов інтерактивного навчання всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватися: вони мають час подумати, обмінятися ідеями з партнерами, а потім озвучити свої думки перед класом.

Така робота сприяє розвиткові навичок спілкування , вміння висловлюватися, критичного мислення, вміння спільного вироблення рішення.

На мою думку використання сучасних інноваційних технологій, значною мірою підвищує ефективність навчального процесу, сприяє високому інтелектуальному розвитку учнів, забезпечує оволодіння навичками саморозвитку особистості, можливості думати творити.

Дійсно, ці технології дають змогу працювати і висловлюватися всім учням в класі.

Використовуючи інноваційні технології, я переконана, що дійсно вони мають позитивні тенденції:

У роботі задіяні всі діти класу.

Учні вчаться працювати в команді, групі.

Формується доброзичливе ставлення до опонента.

Створюється ситуація «успіху».

Формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору.

Моє проблемне питання над яким я працюю: « Розвиток інтересу до навчання шляхом впровадження у практику методів казкотерапії та інтерактивного (взаємодіючого) начання».

Казкотерапія не є відокремленою від освітніх завдань, оскільки одночасно проводиться робота з розвитку зв’язного мовлення, в учнів формуються вміння висловлювати свої думки, будувати розповідь.

Сукупність засобів та методів впливу казкотерапії на особистість спрямована на:

1) Створення моделей проблем та проблемних ситуацій;

2) Розв’язання їхньої сутності :

3) Створення умов для навчання та самоудосконалення учнем способів самодіагностики та вирішення проблем, та шляхів їх запобігання.

Метод казкотерапії пропонує достатньо високий рівень довільності в самовиражені особистості.

Казкотерапія – виховна система , метою якої є передача життєвого досвіду , яка йому потрібна.

При використанні інтерактивних технологій учні шукають зв'язок між новими та вже отриманими знаннями, - приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити «відкриття», формують свої власні ідеї та думки за допомогою різноманітних пізнавальних завдань.

Застосовуючи новітні технології, я помітила, що інтерактивна взаємодія виключає домінування одного учасника навчального процесу над іншими, однієї думки над іншою.

Під час такого навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані рішення. Це співнавчання, взаємонавчання ( колективне, групове, навчання в співпраці ), де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання.

/Files/images/vdkrit_uroki/IMG_20160901_095934.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 330

Коментарi