Основні завдання бібліотеки
- Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямків навчально-виховного процесу, засвоєнні, як програмних так і пазапрограмних вимог у самоосвіті.
- Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєнні нових бібліотечних форм і методів роботи.
- Формування в учнів умінь і навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних функцій бібліотеки, вихованні поваги до правил користувача бібліотеки, популяризації бібліотечного та бібліографічних знань.
- Сприяння вихованню гармонійної, морально-досконалої особистості, свідомості громадського обов'язку, відкритої для інтелектуального і творчого розвитку.
- Всебічне сприяння підвищенню фахової майстерності вчителів, шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
- Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвільній діяльності, у профорієнтаційному визначенні.
- Виховання в учнів інформаційної культури, сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистісної оцінки.
- Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств.
Робота з користувачами.
Залучати нових користувачів шляхом проведення екскурсій по бібліотеці. Роз'яснення правил поводження у бібліотеці, користування книгами.
1. Ознайомлення з книжковими виставками.
- "Україна - моя держава!" - до Дня Соборності України
- "Слава Великому Кобзареві" - до Шевченківських днів.
- "Книга - джерело знань"
- "Світ довідкової літератури"
- "Школярі - за здоровий спосіб життя"
- "На світі тисячі професій - одна із них твоя"
- "Нові надходження!
- "Живи, книго!"
- "Дзвін Чорнобиля живе в наших серцях"
- "Тютюн: користь чи шкода?"
- "В.О.Сухомлинський - народний учитель, вчений, мислитель"
2. Індивідуальна робота
Вивчення інтересів користувачів:
- вчителів;
- учнів молодших класів;
- учнів середніх класів;
- учнів старших класів.
Керівництво самостійним читанням учнів (у читальному залі), рекомендаційні бесіди при видачі книг, при записі до бібліотеки, бесіди про прочитане.
3. Масова робота
Роботу бібліотеки пов'язати з роботою класних керівників. постійно працювати з заступником директора школи по виховній роботі та з педагогом-організатором. Допомагати у підготовці загальношкільних заходів. Допомагати вчителям і учням у підборі матеріалів для проведення інформаційних вісників, годин спілкування, предметних тижнів, написанні творів, рефератів.
Проведення навчально-виховних заходів.
4. Провести бібліотечно-бібліографічні уроки
- Знайомство зі шкільною бібліотекою - 1 клас;
- Як створюється книжка - 2 клас;
- Структура книги - 3 клас;
- Вибір книги в бібліотеці - 4 клас;
- Довідкова література - 5 клас.
5. Робота з батьками.
6. Робота з активом читачів.
7. Проведення акції "Живи, книго!"
8. Проведення акції "Книга в дарунок"
9. Робота по ліквідації заборгованості:
- покласні обходи;
- усні нагадування;
- співбесіди з учнями;
- оформлення спискі боржників.
Навчально-виховні заходи
Серпень - вересень
- Провести перереєстрацію читачів на 2016-2017 н.р.
- Консультувати читачів під час видачі літератури щодо правил користування бібліотекою
- Здійснювати прийом і технічну обробку нової літератури і підручників
- Створити новий актив читачів
- Забезпечити огляд літератури і книжкову виставку до Першого уроку
- Виступити на батьківських зборах з інформацією щодо правил користування навчальною і художньою літературою.
- Списати літературу загублену читачами і поновити записи заміненої літератури.
- Вивчити стан забезпечення учнів підручниками.
- Розпочати проведення традиційного огляду-конкурсу "Живи, книго!".
- Передплатити періодичну пресу на наступний рік.
- Провести свято до Всеукраїнського дня бібліотекаря
- Провести традиційну акцію "Подаруй книгу бібліотеці!"
Жовтень
- Підготувати тематичну книжкову виставку до Дня вчителя
- Організувати проведення занять з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності у 1-11 класах
- Вивчити фонд бібліотеки на предмет наявності зарубіжної літератури, що вивчається за шкільною програмою.
- Здійснювати профконсультації з метою вивчення життєвих планів, пізнавальних інтересів школярів.
- Поновити картотеку груп читачів: обдаровані, девіантної поведінки, невстигаючі з певних предметів.
- Поновити картотеку спостережень за читачами і їх читацькими інтересами.
- Оформити книжкові виставки "Школярі за здоровий спосіб життя", "Історія України"
- Провести цикл за тематикою: "Тютюн: користь чи шкода?"
- Провести засідання активу читачів "Підсумки І туру огляду-конкурсу "Живи, книго!"
Листопад
- Ознайомити першокласників зі шкільною бібліотекою.
- Оформити книжкові полиці: "Книга - ключ до знань", "Світ довідкової літератури"
- Провести виховний захід "Книжечка шукає друзів"
Грудень
- Поповнювати картотеку газетно-журнальних статей
- Провести засідання активу по підсумках огляду-конкурсу "Живи, книго!"
- Оформити книжкову виставку "Україна в роки Великої Вітчизняної війни". Брати участь у підготовці до свята Дня Збройних Сил України.
- Організувати цикл бібліотечних заходів до Нового року.
- Організувати книжкову виставку "Книги, подаровані бібліотеці"
Січень
- Здійснити запис першокласників до бібліотеки.
- Зробити аналіз додаткового читання з учнями початкових класів.
- Провести бібліотечні уроки в 5-6 класах.
- Систематично поповнювати картотеку підручників.
Лютий
- Поповнити книжкову полицю "Письменники - земляки".
- Проаналізувати читацькі формуляри учнів початкових класів.
- Провести бібліотечну гру "Бібліотечне лото!"
- Проводити індивідуальні бесіди з читачами про прочитані книги.
Березень
- Провести свято "Слава Великому Кобзареві!"
- Взяти активну участь у підготовці до свята 8 Березня та організувати підбір поезій.
- Провести тиждень дитячої книги.
- Провести рейдову перевірку підручників.
Квітень
- Провести посвіту в читачі.
- Взяти участь у підготовці до річниці аварії на ЧАЕС "Дзвін Чорнобиля живе в наших серцях"
- Виставка "Диво, створене людиною"
Травень
- Провести роз'яснювальну роботу з боржниками бібліотеки
- Взяти участь у святі "Прощавай, Букварику"
- Взяти участь у святкуванні Дня Матері і Дня Перемоги, організувавши підбір літератури.
- провести останній тур огляду конкурсу "Живи, книго!".
- Прийняти та видати підручники класним керівникам.
- Проаналізувати розрахунки з бібліотекою учнів випускних класів.
- Скласти рекомендаційні списки літератури на літо школярів.
- Оголосити підсумки огляду-конкурсу "Живи, книго!" на загальношкільній лінійці.
Комплектування, поповнення та збереження книжкових фондів
Новогригорівська шкільна бібліотека комплектується через Кіровоградських біб-колектор. На початок 2016-2017 н.р. в бібліотеці знаходиться 8046 примірників художньої літератури та 1575 підручників і 113 посібників. Бібліотека забезпечена підручниками на 85%. учні, яким не вистачило підручників, придбали самостійно. А деякі учні користуються одним підручником удвох або втрьох. Останнім часом бібліотека дуже мало поповнюється художньою літературою особливо для молодших школярів. Тому з цією метою у школі приводиться акція "Книга в дарунок". У цю акцію включаються і учні, і вчителі.
Формування бібліотечних фондів складається з:
- вивчення фонду і аналізу його використання;
- комплектування фонду, в тому числі періодичного: прийом літератури, обробка, обмін;
- організації бібліотечних фондів, включаючи відкритий доступ, розстановка, збірка фонду;
- списання літератури;
- роботи з підручниками;
- заходів по зберіганню фондів;
- виключення книг з бібліотечного фонду: застаріла, зношена, загублена читачами.
- проведення санітарних днів (кожний останній день місяця);
- ремонтування книг.
На новий навчальний рік бібліотека планує:
- Продовжити роботу по своєчасному оформленню нової літератури по мірі її надходження.
- Слідкувати за виходом у світ нової літератури і своєчасно повідомляти про це учнів та вчителів.
- Очистити фонд від зношеної та застарілої літератури.
- Своєчасно робити замовлення на підручники
- Продовжити роботу по збереженню підручників:
- розробити заходи по збереженню підручників;
- поновити склад комісії по перевірці підручників;
- в усіх класах поновити пост бережливих:
- у бібліотеці створити книжкову лікарню (залучати молодшу та середню ланку школярів:
- поновити стенд "Живи, книго!"
- регулярно проводити рейди перевірок підручників в присутності класного керівника. Результати перевірок оголошувати на загальношкільних лінійках, в кінці кожного місяця, на батьківських зборах, на педраді;
- разом з класним керівником 1 класу провести екскурсію першокласників по бібліотеці. Провести "Свято Букваря" та "Посвяту в читачі";
- Провести Тиждень книги;
- за зразкові підручники в кінці року винести подяку, нагородитиграмотами, а за зіпсовані або втрачені накласти стягнення. В разі втрати підручника - компенсувати його рівноцінним;
- в кінці навчального року провести здачу підручників до бібліотеки через класного керівника.
Кiлькiсть переглядiв: 1797