/Files/images/psihologya/images_136.jpegОсновні завдання бібліотеки

  1. Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямків навчально-виховного процесу, засвоєнні, як програмних так і пазапрограмних вимог у самоосвіті.
  2. Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних і засвоєнні нових бібліотечних форм і методів роботи.
  3. Формування в учнів умінь і навичок бібліотечного користувача, розкриття перед ними основних функцій бібліотеки, вихованні поваги до правил користувача бібліотеки, популяризації бібліотечного та бібліографічних знань.
  4. Сприяння вихованню гармонійної, морально-досконалої особистості, свідомості громадського обов'язку, відкритої для інтелектуального і творчого розвитку.
  5. Всебічне сприяння підвищенню фахової майстерності вчителів, шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
  6. Бібліотечно-інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвільній діяльності, у профорієнтаційному визначенні.
  7. Виховання в учнів інформаційної культури, сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел, навичок систематизації та особистісної оцінки.
  8. Координація діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та взаємодія з освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств.

/Files/images/psihologya/imagesрп.jpeg Робота з користувачами.

Залучати нових користувачів шляхом проведення екскурсій по бібліотеці. Роз'яснення правил поводження у бібліотеці, користування книгами.

1. Ознайомлення з книжковими виставками.

  • "Україна - моя держава!" - до Дня Соборності України
  • "Слава Великому Кобзареві" - до Шевченківських днів.
  • "Книга - джерело знань"
  • "Світ довідкової літератури"
  • "Школярі - за здоровий спосіб життя"
  • "На світі тисячі професій - одна із них твоя"
  • "Нові надходження!
  • "Живи, книго!"
  • "Дзвін Чорнобиля живе в наших серцях"
  • "Тютюн: користь чи шкода?"
  • "В.О.Сухомлинський - народний учитель, вчений, мислитель"

2. Індивідуальна робота

Вивчення інтересів користувачів:

- вчителів;

- учнів молодших класів;

- учнів середніх класів;

- учнів старших класів.

Керівництво самостійним читанням учнів (у читальному залі), рекомендаційні бесіди при видачі книг, при записі до бібліотеки, бесіди про прочитане.

3. Масова робота

Роботу бібліотеки пов'язати з роботою класних керівників. постійно працювати з заступником директора школи по виховній роботі та з педагогом-організатором. Допомагати у підготовці загальношкільних заходів. Допомагати вчителям і учням у підборі матеріалів для проведення інформаційних вісників, годин спілкування, предметних тижнів, написанні творів, рефератів.

Проведення навчально-виховних заходів.

4. Провести бібліотечно-бібліографічні уроки

- Знайомство зі шкільною бібліотекою - 1 клас;

- Як створюється книжка - 2 клас;

- Структура книги - 3 клас;

- Вибір книги в бібліотеці - 4 клас;

- Довідкова література - 5 клас.

5. Робота з батьками.

6. Робота з активом читачів.

7. Проведення акції "Живи, книго!"

8. Проведення акції "Книга в дарунок"

9. Робота по ліквідації заборгованості:

  • покласні обходи;
  • усні нагадування;
  • співбесіди з учнями;
  • оформлення спискі боржників.

Навчально-виховні заходи

Серпень - вересень

  1. Провести перереєстрацію читачів на 2016-2017 н.р.
  2. Консультувати читачів під час видачі літератури щодо правил користування бібліотекою
  3. Здійснювати прийом і технічну обробку нової літератури і підручників
  4. Створити новий актив читачів
  5. Забезпечити огляд літератури і книжкову виставку до Першого уроку
  6. Виступити на батьківських зборах з інформацією щодо правил користування навчальною і художньою літературою.
  7. Списати літературу загублену читачами і поновити записи заміненої літератури.
  8. Вивчити стан забезпечення учнів підручниками.
  9. Розпочати проведення традиційного огляду-конкурсу "Живи, книго!".
  10. Передплатити періодичну пресу на наступний рік.
  11. Провести свято до Всеукраїнського дня бібліотекаря
  12. Провести традиційну акцію "Подаруй книгу бібліотеці!"

Жовтень

  1. Підготувати тематичну книжкову виставку до Дня вчителя
  2. Організувати проведення занять з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності у 1-11 класах
  3. Вивчити фонд бібліотеки на предмет наявності зарубіжної літератури, що вивчається за шкільною програмою.
  4. Здійснювати профконсультації з метою вивчення життєвих планів, пізнавальних інтересів школярів.
  5. Поновити картотеку груп читачів: обдаровані, девіантної поведінки, невстигаючі з певних предметів.
  6. Поновити картотеку спостережень за читачами і їх читацькими інтересами.
  7. Оформити книжкові виставки "Школярі за здоровий спосіб життя", "Історія України"
  8. Провести цикл за тематикою: "Тютюн: користь чи шкода?"
  9. Провести засідання активу читачів "Підсумки І туру огляду-конкурсу "Живи, книго!"

Листопад

  1. Ознайомити першокласників зі шкільною бібліотекою.
  2. Оформити книжкові полиці: "Книга - ключ до знань", "Світ довідкової літератури"
  3. Провести виховний захід "Книжечка шукає друзів"

Грудень

  1. Поповнювати картотеку газетно-журнальних статей
  2. Провести засідання активу по підсумках огляду-конкурсу "Живи, книго!"
  3. Оформити книжкову виставку "Україна в роки Великої Вітчизняної війни". Брати участь у підготовці до свята Дня Збройних Сил України.
  4. Організувати цикл бібліотечних заходів до Нового року.
  5. Організувати книжкову виставку "Книги, подаровані бібліотеці"

Січень

  1. Здійснити запис першокласників до бібліотеки.
  2. Зробити аналіз додаткового читання з учнями початкових класів.
  3. Провести бібліотечні уроки в 5-6 класах.
  4. Систематично поповнювати картотеку підручників.

Лютий

  1. Поповнити книжкову полицю "Письменники - земляки".
  2. Проаналізувати читацькі формуляри учнів початкових класів.
  3. Провести бібліотечну гру "Бібліотечне лото!"
  4. Проводити індивідуальні бесіди з читачами про прочитані книги.

Березень

  1. Провести свято "Слава Великому Кобзареві!"
  2. Взяти активну участь у підготовці до свята 8 Березня та організувати підбір поезій.
  3. Провести тиждень дитячої книги.
  4. Провести рейдову перевірку підручників.

Квітень

  1. Провести посвіту в читачі.
  2. Взяти участь у підготовці до річниці аварії на ЧАЕС "Дзвін Чорнобиля живе в наших серцях"
  3. Виставка "Диво, створене людиною"

Травень

  1. Провести роз'яснювальну роботу з боржниками бібліотеки
  2. Взяти участь у святі "Прощавай, Букварику"
  3. Взяти участь у святкуванні Дня Матері і Дня Перемоги, організувавши підбір літератури.
  4. провести останній тур огляду конкурсу "Живи, книго!".
  5. Прийняти та видати підручники класним керівникам.
  6. Проаналізувати розрахунки з бібліотекою учнів випускних класів.
  7. Скласти рекомендаційні списки літератури на літо школярів.
  8. Оголосити підсумки огляду-конкурсу "Живи, книго!" на загальношкільній лінійці.

Комплектування, поповнення та збереження книжкових фондів

Новогригорівська шкільна бібліотека комплектується через Кіровоградських біб-колектор. На початок 2016-2017 н.р. в бібліотеці знаходиться 8046 примірників художньої літератури та 1575 підручників і 113 посібників. Бібліотека забезпечена підручниками на 85%. учні, яким не вистачило підручників, придбали самостійно. А деякі учні користуються одним підручником удвох або втрьох. Останнім часом бібліотека дуже мало поповнюється художньою літературою особливо для молодших школярів. Тому з цією метою у школі приводиться акція "Книга в дарунок". У цю акцію включаються і учні, і вчителі.

Формування бібліотечних фондів складається з:

  • вивчення фонду і аналізу його використання;
  • комплектування фонду, в тому числі періодичного: прийом літератури, обробка, обмін;
  • організації бібліотечних фондів, включаючи відкритий доступ, розстановка, збірка фонду;
  • списання літератури;
  • роботи з підручниками;
  • заходів по зберіганню фондів;
  • виключення книг з бібліотечного фонду: застаріла, зношена, загублена читачами.
  • проведення санітарних днів (кожний останній день місяця);
  • ремонтування книг.

На новий навчальний рік бібліотека планує:

  1. Продовжити роботу по своєчасному оформленню нової літератури по мірі її надходження.
  2. Слідкувати за виходом у світ нової літератури і своєчасно повідомляти про це учнів та вчителів.
  3. Очистити фонд від зношеної та застарілої літератури.
  4. Своєчасно робити замовлення на підручники
  5. Продовжити роботу по збереженню підручників:
  • розробити заходи по збереженню підручників;
  • поновити склад комісії по перевірці підручників;
  • в усіх класах поновити пост бережливих:
  • у бібліотеці створити книжкову лікарню (залучати молодшу та середню ланку школярів:
  • поновити стенд "Живи, книго!"
  • регулярно проводити рейди перевірок підручників в присутності класного керівника. Результати перевірок оголошувати на загальношкільних лінійках, в кінці кожного місяця, на батьківських зборах, на педраді;
  • разом з класним керівником 1 класу провести екскурсію першокласників по бібліотеці. Провести "Свято Букваря" та "Посвяту в читачі";
  • Провести Тиждень книги;
  • за зразкові підручники в кінці року винести подяку, нагородитиграмотами, а за зіпсовані або втрачені накласти стягнення. В разі втрати підручника - компенсувати його рівноцінним;
  • в кінці навчального року провести здачу підручників до бібліотеки через класного керівника.
Кiлькiсть переглядiв: 1797

Коментарi